استاندار فارس گفت:توسعه این حوزه می تواند نقش موثری در ایجاد اشتغال، کار آفرینی و بهبود وضعیت اقتصادی بخش قابل توجهی از خانوارهای استان داشته باشد.
کد خبر: ۵۴۷۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ 04 January 2018

 تابناک فارس به نقل از ایرنا:اسماعیل تبادار، در نشست شورای کشاورزی فارس در شیراز، بر لزوم توجه به مقوله مبارزه با آفت ها و سایر تهدیدهای حوزه کشاورزی تاکیدکرد وافزود: مبارزه با آفت های محصولات کشاورزی به تنهایی کافی نیست بلکه قبل از بروز آفت باید برنامه پیشگیری در دستور کار قرار گیرد چرا که پس از سرایت آفت اگر از بهترین روش های مبارزه هم استفاده شود باز هم خسارت و هزینه به دنبال خواهد داشت.
استاندار فارس ادامه داد: با توجه به اهمیت افزایش تولید محصولات باغی، انتظار داریم مدیریت برنامه ریزی، توجه بیشتری به حوزه مبارزه با آفت های این بخش داشته باشد و ظرفیت های علمی استان نیز در این راه به کار گرفته شود.
تبادار، با اشاره به جایگاه نخست استان فارس در تولید محصولات باغی در کشور، گفت: توسعه این حوزه می تواند نقش موثری در ایجاد اشتغال، کار آفرینی و بهبود وضعیت اقتصادی بخش قابل توجهی از خانوارهای استان داشته باشد.
وی، توانمندسازی روستاها را ضرورتی انکار ناپذیر دانست و بیان داشت: کم توجهی و دیدگاه های غیر عالمانه به توسعه و توانمند سازی روستاها سبب ایجاد نابسامانی هایی در حوزه اشتغال و به تبع آن مهاجرت، حاشیه نشینی و گسترش آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی می شود.
تبادار بیان کرد: با در نظر گرفتن موارد یاد شده، باید زمینه توانمند سازی روستاها و رفع مشکلات آنها را بیش از پیش فراهم کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار