راه‌اندازی سایت نوید ایثار بسیاری از رشته‌های هنری به‌ویژه هنرهای تجسمی از طریق این سایت انجام می‌گیرد تا شاهد افزایش سطح توان علمی و هنری دانشجویان و دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر باشیم.
کد خبر: ۵۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۸ 16 February 2015
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، رضا صفری بعدازظهر امروز در حاشیه آئین پایانی این جشنواره در سخنانی اظهار داشت: پس از فراخوان در پائیز سال جاری 3 هزار اثر از یک‌هزار و 380 دانشجو و دانش‌آموز دختر شاهد و ایثارگر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.
وی خاطرنشان کرد: آثار رسیده در رشته‌های هنرهای تجسمی و ادبیات با گرایش شعر، داستان، کاریکاتور، نقاشی، خوشنویسی، نستعلیق، شکسته، سیاه‌قلم، مدادرنگی، عکاسی، نگارگری و تذهیب از سوی داوران مورد بررسی قرار گرفته است.
دبیر این جشنواره تصریح کرد: شرکت در مسابقه به‌صورت غیرحضوری و توجه به مسائل آموزشی ازجمله ویژگی‌های این جشنواره است.
رئیس اداره هنری و ادبی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان داشت: بازدید از اماکن تاریخی، فرهنگی و مذهبی، برپایی کارگاه‌های آموزشی برای 140 نفر از شرکت‌کنندگان از دیگر برنامه‌های جنبی هشتمین جشنواره هنری و ادبی شاهد و ایثارگر در شیراز بوده است.
صفری با اشاره به اینکه برای پربار شدن این جشنواره مقرر شد آموزش‌های ارائه‌شده به شکل مجازی انجام شود، افزود: راه‌اندازی سایت نوید ایثار بسیاری از رشته‌های هنری به‌ویژه هنرهای تجسمی از طریق این سایت انجام می‌گیرد تا شاهد افزایش سطح توان علمی و هنری دانشجویان و دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر باشیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس در این جشنواره در سخنانی اظهار داشت: این استان با داشتن ظرفیت‌های علمی، هنری، فرهنگی، تاریخی به‌ویژه علما، شعرا و ادیبان یکی از استان‌های برتر در این زمینه است که نیاز به توجه بیشتر از سوی متولیان فرهنگی و هنری دارد. رجبعلی رهایی خاطرنشان کرد: هنرمند خالق زیبایی‌ها، مهر، محبت، ایثار و فداکاری است که داشتن این صفات اللهی انسان‌ها را در تمام زمینه‌های هنری، فرهنگی و ادبی به کمال می‌رساند. وی تصریح کرد: برای تحقق اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت باید تمام دستگاه‌ها و متولیان فرهنگی مشارکت جدی داشته باشند و با برپایی چنین جشنواره‌هایی گامی مؤثر در این راستا برداشته شود تا به این اهداف دست یابیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار