مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: در تعداد مشترکین اینترنت پهنای باند ثابت به ازای هر 100 نفر جمعیت در 2 سال گذشته رتبه ششم و در سال گذشته فارس در جایگاه هفتم قرار گرفت.
کد خبر: ۵۱۵۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۳ 27 October 2017
تابناک فارس به نقل از فارس:مهرداد سهرابی اظهار داشت: استان فارس در سال 1394 در تعداد مشترکین تلفن همراه رتبه دوازدهم و در سال گذشته  با 5 میلیون و 551 هزار و 903 مشترک و پوشش  114.44 درصدی رتبه هشتم را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در سال 1390 بر اساس مصوبه قانونی فعالیت‌های خود را آغاز کرده است، افزود: این اداره‌کل به‌عنوان نماینده بخش حاکمیتی وزارتخانه در مرکز استان وظایف راهبردی اداره‌های تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را بر عهده دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس خاطرنشان کرد: مدل ارزیابی الکترونیکی «آی‌دی‌آ» به‌عنوان یکی از معیارهای اندازه‌گیری در راستای نظارت و مقایسه تحولات در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سراسر جهان با سه شاخصه دسترسی، استفاده و مهارت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سهرابی تصریح کرد: در شاخص توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات یا «آی‌دی‌آ»، فارس نسبت به مدت مشابه 2 سال گذشته 2 پله صعود کرده است.

وی بیان داشت: استان فارس در شاخص دسترسی از رتبه نهم در 2 سال گذشته به رتبه دوم، در شاخص استفاده از رتبه هفتم در طی همین سال به رتبه هشتم و در شاخص مهارت از مقام دوازدهم به رتبه دهم در سال گذشته ارتقاء یافته است.  
این مسؤول اضافه کرد: حمایت از کسب‌وکار نو یا شتاب‌دهنده از برنامه‌های دیگر اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس در سال پیش رو است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار