نمی بینیمش اما او هر روز کوچه ما را می روبد؛ بی آنکه برای ناتوانی دستانش قوتی فرستاده باشیم. «خسته نباشیدی»، «سلامی» و حتی نگاهی. سال هاست که از زبان و چشم آدم ها دور افتاده است.
کد خبر: ۴۷۳۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۵ 05 August 2017
تابناک فارس به نقل از کازرون نما:صبح ها همراه خورشید به کوچه می آید و شب ها هنوز هست که خورشید می رود و ما یادمان رفته است که پاکیزگی ارمغان دست های اوست. دست هایی که هر روز جاروی دسته بلند را بر سطح کوچه می کشد و گرد عبور گام های تند، گرد عبور ثانیه های عجول، گرد عبور نگاه های فراری؛ تندی لحظه ها را جارو می کند.

راستی اگر یک روز نیاید، انبوه نازیبایی ها آبروی کوچه را می برد و ما می مانیم و خاطره مردی با لباس نارنجی و حسرت دیدنش.

پس تا هست کاش یادمان بماند برای دست هایش دعا کنیم و برای خستگی های دیرسالش «خدا قوتی» بفرستیم.

دستمزدهای پایین، نادیده گرفتن حقوق انسانی، نداشتن امنیت شغلی، پرداخت نکردن حقوق تعریف شده در قانون کار از سوی کارفرما و بسیاری موارد دیگر را می توان نام برد که بیانگر تضییع حقوق رفتگران شهرداری است. رفتگران زحمت کشی که روز و شب و در گرما و سرما، با کار و تلاش طاقت فرسا، تلاش می کنند تا نظافت و پاکیزگی را به شهر و شهروندان هدیه کنند، اکنون به علت عدم دریافت حقوق، پیش زن و فرزند خود سرافکنده شده اند.

یکی از رفتگران شهرداری کازرون گفت: از فرورودین امسال حقوقی نگرفته ام و این مساله مرا با تنگناهای مالی بسیاری دست به گریبان کرده و برای گذران زندگی روزمره دچار مشکل شده ام.

وی که نخواست نام خود را فاش کند، ادامه داد: شرکت پیمانکاری که در قالب آن مشغول کار هستیم، شهرداری را مقصر این مساله می داند و مدعی است که شهرداری کازرون به تعهدات مالی خود پایبند نیست.

یکی دیگر از کارگران شهرداری کازرون نیز گفت: پرداخت نشدن به موقع حقوق کارگران شهرداری، به عنوان قشری ضعیف در جامعه، تنگناهای بسیاری برای آنان ایجاد کرده است و مسئولان باید توجه بیشتری به رفع این مشکلات داشته باشند.

وی افزود: پرداخت نشدن حقوق زندگی را بر ما و خانواده هایمان بسیار سخت کرده است به طوری که دیگر پس اندازی هم برای هزینه کردن باقی نمانده است.

در حالی شاهد عقب افتادگی چند ماهه حقوق کارگران شهرداری هستیم که تنها یک ماه به پایان تصدی گری شورای چهارم و شهردار فعلی مانده است و شنیده ها حکایت از تغییرات کلی در ساختمان سبز شهرداری دارد.

متاسفانه فاصله چندماهه از زمان انتخابات تا آغاز به کار شورا و شهردار جدید آسیب هایی را نیز به همراه داشته است. بی انگیزگی مجموعه تصمیم گیرنده در شهرداری، واگذاری های خارج از اصول و تشریفات قانونی، انتصاب های عجولانه و… باعث تشدید وضعیت نا به سامان شهرداری کازرون گردیده است.

در این میان امید است حقوق قانونی قشر آسیب پذیر جامعه کارگری فارغ از هرگونه تغییرات مدیریتی در ساختمان سبز شهرداری مورد توجه تصمیم گیران قرار گرفته و به عنوان اولویت متولیان مطرح گردد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار