اداره کل هواشناسی فارس با انتشار اطلاعیه سطح زرد، نسبت به فعال شدن ۲ سامانه وزش باد، بارش رگبار بهاری، احتمال تگرگ در اکثر نقاط فارس تا پنجشنبه هفته جاری هشدار داد .
کد خبر: ۱۱۷۰۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵ 11 June 2024

تابناک فارس به نقل از ایرنا: مدیرکل هواشناسی فارس گفت: سامانه اول که بارشی است از عصر روز گذشته ( دوشنبه) در مناطق غربی ، شمالی و جنوبی استان فعال شد.

مسعود حقیقت ادامه داد: همچنین این سامانه برای امروز سه شنبه ۲۲ خرداد ماه در مناطق شمالی، مرکزی و شرقی استان به ویژه شهرستان های ایزد خواست، آباده، اقلید، سپیدان، بوانات و سرچهان پیش بینی شده است و چهارشنبه هم در نیمه شرقی استان فعال است.

جاری شدن روان آب

وی اضافه کرد : اثر مخاطره ای همچون احتمال جاری شدن روان آب، لغزندگی جاده ها و بر خورد صاعقه وجود دارد برای همین هم احتیاط در تردد از حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و عدم اتراق در بستر رودخانه ها توصیه می شود.

 

مدیر کل هواشناسی فارس اضافه کرد: همچنین سامانه دوم که وزش باد، گاهی شدید و در برخی مناطق گرد وخاک موقتی به همراه دارد از بعد از ظهر امروز سه شنبه آغاز می شود و تا اواخر پنجشنبه ۲۴ همین ماه ادامه دارد.

وی تاکید کرد: وزش باد برای سه شنبه در استان به ویژه مناطق جنوبی، برای چهارشنبه در استان به ویژه مناطق غربی، مرکزی و جنوب غربی و برای پنجشنبه در استان به ویژه مناطق مرکزی و جنوبی پیش بینی شده است.

احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات

حقیقت گفت: به دنبال وزش باد احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات، احتمال سقوط تابلوهای تبلیغاتی، احتمال شکستن نهال ها و درختان کهن سال وجود دارد برای همین هم استحکام سازه های موقت،عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان های نیمه کاره و درختان کهن سال توصیه می شود.

برچسب ها: سامانه بارشی ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار