فرهنگ‌خیز بودن استان فارس را برگرفته از وجود امامزادگانی همچون احمد بن موسی(ع) عنوان کرد.
کد خبر: ۴۷۱۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰ 02 August 2017

تابناک فارس به نقل از خبر گزاری فارس: احد ده‌بزرگی  در همایش ادبی «در پناه فضل» که با حضور شاعران آیینی جهرم و در قالب جشنواره فضل بن آفتاب در این شهرستان برگزار شد، به پیشینه جهرم در شعر آیینی اشاره کرد و اظهارداشت: شهر جهرم در ادبیات آیینی کشور حرف نخست را می‌زند.

وی با اشاره به برگزاری کنگره‌های شعر علوی و فاطمی در جهرم افزود: این کنگره‌های شعر، شاعران کشور را به حرکت در آورده است.

این شاعر پیشکسوت استان فارس با اشاره به نقش امامزادگان در تقویت روحیه معنوی جامعه، بیان کرد: امامزاده‌ها دانشگاه و مرکز فرهنگی جامعه بوده و باید امامزادگان را احیا کرد تا نسل‌های آینده نیز در این راه پرورش پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه امامزادگان از خاندان پیامبر(ص) بوده و پیامبر هیچ مزدی جز احترام به خاندانش از ما نخواسته است، خاطرنشان کرد: جهرم چند امامزاده دارد که باید قدر آن را دانست.

ده‌بزرگی فرهنگ‌خیز بودن استان فارس را برگرفته از وجود امامزادگانی همچون احمد بن موسی(ع) عنوان کرد و گفت: حرکت حضرت احمد بن موسی(ع) فرهنگی بوده است و ایشان هزار جلد قرآن را با خط مبارکشان نگارش کرده و بر حفظ قرآن نیز تاکید داشتند.

پدر شعر آیینی استان فارس با اشاره به اینکه بیشتر شهرستان‌های فارس شاعرخیز بوده و هیچ جای ایران مانند فارس شاعر ندارد، این مهم را در راستای حرکت فرهنگی حضرت شاهچراغ(ع) عنوان کرد که ریشه در تفکر جامعه دارد.

وی به وجود بارگاه حضرت فضل بن موسی(ع) در جهرم اشاره کرد و گفت: شاخصه زندگی حضرت فضل بن موسی(ع) را باید تبیین کرد چرا که این امامزاده جلیل ناخواسته بر مردم تأثیر گذاشته است.

ده‌بزرگی ادامه داد: من یقین دارم که گام نهادن برای فضل بن موسی(ع) سند عبور قیامت افراد است و باید از خدا بخواهیم توفیق دهد تا بتوانیم امامزاده‌ها را احیا کرده و آنها را به مراکز فرهنگی تبدیل کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار