در 9 ماه گذشته امسال 60 هزار و 560 گردشگر از کشورهای مختلف جهان به حرم مطهر شاهچراغ(ع) مشرف شدند و بیش از 80 نفر از آنان به اسلام گرویدند.
کد خبر: ۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۵ 07 January 2015

رییس حوزه تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) گفت: در 9 ماه گذشته امسال 60 هزار و 560 گردشگر از کشورهای مختلف جهان به حرم مطهر شاهچراغ(ع) مشرف شدند.

به گزارش ایرنا:حجت الاسلام محسن اسماعیل پور عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: در این مدت زمان بیش از 80 نفر از گردشگران از کشورهای ایتالیا، آمریکا، دانمارک و فرانسه به دین مبین اسلام روی آوردند و به آنها گواهی اسلام اعطا شده است.

وی افزود: در دوره جدید تولیت این آستان، درهای حرم مطهر برروی زائران و گردشگران خارجی بازشده است که در این زمینه برنامه های گسترده ای تهیه و تدوین شده است.

اسماعیل پور اظهارداشت: هم اکنون 30 کشور جهان از جمله اسپانیا، هلند، ایتالیا، ایرلند، فرانسه و سوئد درزمینه معرفی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) و شخصیت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) فعالیت می کنند و این درحالی است که این حرم مطهردر بسیاری از کشورها ازجمله عراق ناشناخته بود.

وی با بیان اینکه واحد بین الملل آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با رویکرد جدید آغاز به فعالیت کرده است اضافه کرد: حرم مطهر احمدبن موسی شاهچراغ(ع) به عنوان کانون فعالیت های فرهنگی جنوب کشور، جایگاه ویژه ای برای توانمند سازی فعالان فرهنگی دارد که تلاش می کند نقش خود را موثر و به خوبی ایفا کند. 

او ادامه داد: پرتال جدید آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی رونمایی شد.

رییس حوزه تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) عنوان کرد: در این پرتال امکاناتی از جمله پاسخ گویی به شبهات دینی، خدمات گردشگری و زیارت مجازی، معرفی بناهای حرم مطهر، مقالات علمی و احادیث در جهت معرفی حرم و شخصیت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) وجود دارد.

اسماعیل پور افزود: همچنین برگزاری دوره های آمزشی، برپایی کلاس قرآن، اطلاع رسانی، خدمات مشاوره ای، دریافت فایل انتشارات و محصولات فرهنگی حرم، خدمات کتابخانه ای به سه زبان و 20 عنوان کتاب و اتاق گفتگو از دیگر امکانات پرتال این آستان مقدس است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار