مدیرکل آموزش وپرورش فارس بااشاره به تدارک این اداره کل برای ساماندهی نیروی انسانی برای سال تحصیلی آینده گفت: برای مهر امسال معلمان ابتدایی برای مدارس کمبود داریم و از این رو هم اینک در حال تدبیر برای رفع این مشکل هستیم.
کد خبر: ۴۴۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹ 07 June 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:حمیدرضا آذری یکشنبه در نشستی خبری افزود: در روستاهای استان فارس نیز کمبود معلمان علوم پایه در سال تحصیلی آینده احساس می شود.

در سال تحصیلی کنونی (94 – 93 ) و به گفته مدیرکل آموزش و پرورش فارس، 789 هزار و 529 دانش آموز در همه مقاطع تحصیلی از پیش دبستانی تا متوسطه در هشت هزار و 609 آموزشگاه این استان در سال تحصیلی فعلی در حال تحصیل هستند.

بر این اساس، حدود 65 هزار فرهنگی در مقطع کنونی در حال فعالیت در آموزش و پرورش استان هستند.

مدیرکل آموزش وپرورش فارس در بخش دیگری از این نشست خبری انسان های نیک اندیش جامعه را به مشارکت در کار خیر مدرسه سازی دعوت کرد و گفت: امروز در سطح شهر شیراز تعداد مدارس منطبق با استانداردهای بین المللی شاید به تعداد انگشتان یک دست نباشد و البته به همت خیرین، می توان گفت که بهترین تجهیزات در برخی مدارس خیرساز به کار گرفته شده اند و یا این که موکت کتابخانه مدرسه غزال از هتل پنج ستاره هم بهتر است.

این مقام مسوول ادامه داد: از طرفی در برخی نواحی مانند ناحیه سه آموزش و پرورش شیراز، بین 60 تا 70 درصد دانش آموزان در مدارس دو نوبته درس می خوانند که مشارکت خیرین در فرایند مدرسه سازی می تواند در نیل به هدف یک نوبته شدن تمام مدارس شتاب بخشد.

وی اظهار کرد: این یک تجربه بین المللی است که مدارس در نوبت عصر کارآیی ندارند و دانش آموز باید بعدازظهر بخوابد و سپس تکالیف خود را انجام دهد تا اهداف آموزشی محقق شود.

آذری گفت: این که دانش آموزی ساعت 11 صبح ناهار بخورد تا ساعت 12 در شیفت بعدازظهر در مدرسه باشد اهداف آموزشی را محقق نمی کند چه بسا این که مدارس ما در زمستان هایی که هوا زودتر تاریک می شود از مشکلات روشنایی رنج می برند که باعث افت تحصیل می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به برگزاری هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان فارس در روز سه شنبه 19 خردادماه گفت: نباید به موضوع خیرین مدرسه ساز به عنوان مقوله ای اقتصادی نگاه کنیم بلکه باید توجه داشته باشیم مدرسه ای که خیرین می سازند با سرعت بیشتری ساخته می شود، با کیفیت تر و با عشق ساخته می شود و این همان ترویج فرهنگ انفاق در جامعه است که خیرین با گام های خویش علاوه بر اجر اخروی مدرسه سازی، در ترویج این فرهنگ حسنه در جامعه هم سهیم هستند.

آذری با بیان این که ظرفیت کار خیر در استان فارس از اقدامات صورت گرفته تاکنون بیشتر است، از رسانه ها به ویژه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران خواست که در راستای ترویج فرهنگ مدرسه سازی در جامعه بیش از پیش گام بردارند.

هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان فارس قرار است عصر سه شنبه 19 خردادماه به میزبانی شهر صدرا در 15 کیلومتری شمال غرب شیراز برگزار شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار