نماينده ولي فقيه در فارس همچنين با بيان اينكه دروازه قرآن نماد شيراز بوده و هست افزود: در گذشته و با هدف حذف اين نماد، آن را تخريب هم كردند اما متوكلين آن روزگار خود دروازه قرآن را به همان شكل سابق بازسازي كردند. وی تصریح کرد: امروز هم دست‌هایی در کار است که نقش این نماد از شهر شیراز گرفته شود.
کد خبر: ۴۴۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸ 06 June 2015

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی فارس آيت‌الله اسد الله ايماني در اختتاميه جشنواره سراسري قرآن و هنر، گفت: علت ماندگاری سروده‌های سعدی، حافظ و هنر خوشنويسانی نظير احمد نی‌ريزی و محمدرضا عباسي را پيوند ميان خالقان اين آثار با قرآن است.

وی با بیان اینکه قرآن مجید تنها کتابی است که لفظ و معنای آن از ناحیه خداوند صادر شده افزود: قرآن با این خصوصیت، ویژگی‌هایی دارد که شاید برای هنرمندان توجه به این ویژگی‌ها خالی از لطف نباشد.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: نخستین ویژگی قرآن مجید، اصالت است که واسطه‌ای در بین نبوده و از مبدا فیض ازلی آیات و کلمات قرآن صادر شده و مرجع اصلی تمامی معارف دینی، قرآن مجید است و بازگشت صحت و سقم سخنان پیامبر(ص)، همچنین سخنان منتسب به پیامبر(ص) وائمه هدی باز هم قرآن مجید است که فرمودند «هرچه می‌گوییم دلیل آن را از قرآن از ما بخواهید و اگر سخنان ما با قرآن مطابق بود آن را بپذیرید».

آیت‌الله ایمانی دومین ویژگی این کتاب آسمانی را مصونیت از تحریف محتوایی و ظاهری دانست و گفت: اينیعنی نه معنای آن دچار تغییر شده و می‌شود و نه کم و کاستی در عبارت ‌ها ایجاد شده و یا حرفی و کلمه و جمله‌ای بر آن افزوده شده است.

وی یادآور شد: این قرآن جاودانه است و برای زمان خاصی نیامده و محدود به دوران معینی نیست و مشرف بر تمام کتب آسمانی است بنابراین اشراف همیشگی برای قرآن حفظ شده است.

وی عنوان کرد: قرآن با این ویژگی‌های مختصری که اشاره شد مطمئن‌ترین و جامع‌ترین منبع برای همه دوره‌های زندگی انسان است که هر قدر در آن دقت شود باز جای دقت بیشتری است و تحقیق بیشتری را می‌طلبد اینجاست که ما می‌توانیم از این قرآن خیر دنیا و آخرت خود را کسب کنیم و نه تنها آخرت که قرآن فقط کتاب آخرت و جهان بازپسین نیست بلکه کتاب زندگی است و سبک زندگی ما را در این جهان ترسیم می‌کند.

آیت‌الله ایمانی با ابراز امیدواری از اینکه در عرصه‌های دیگر و راه‌هایی که هنوز طی نکردیم، گام‌های مهم و اثرگذار دیگری خواهیم داشت، گفت: شیراز و فارس استعدادهای فراوانی در عرصه‌های مختلف و سابقه بسیاری در انس با قرآن مجید دارد در این زمینه باز هم خوش بدرخشد.

نماينده ولي فقيه در فارس همچنين با بيان اينكه دروازه قرآن نماد شيراز بوده و هست افزود: در گذشته و با هدف حذف اين نماد، آن را تخريب هم كردند اما متوكلين آن روزگار خود دروازه قرآن را به همان شكل سابق بازسازي كردند.

وی تصریح کرد: امروز هم دست‌هایی در کار است که نقش این نماد از شهر شیراز گرفته شود اما امیدواریم آن حقیقت قرآنی که در درون شهر شیراز است و به عناوین مختلف این حقیقت تبلور پیدا کرده و خودش را در جای جای این شهر نشان داده است، در آینده هم شیراز به عنوان شهر قرآن و قطب قرانی در عرصه‌های مختلف باشد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار