عضو شورای اسلامی شهر شیراز:از آنجا که سطح میانی پیمایش ملی سرمایه اجتماعی به اعتماد سازمانی مربوط بوده و مدیریت واحد شهری را در بر می گیرد، نقش شورای شهر به عنوان راس هرم مدیریت واحد شهری اهمیت ویژه ای پیدا می کند.
کد خبر: ۴۱۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۶ 31 May 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:زهرا یقطین با اشاره به کسب جایگاه نخست سرمایه اجتماعی کشور از سوی استان فارس بیان داشت: سرمایه اجتماعی مجموعه ارزش های اخلاقی، هنجارها، روابط مبتنی بر همکاری و هم افزایی است که منجر به کنش اجتماعی شده و زیرساخت روابط افراد جامعه با یکدیگر و رابطه آنها با حاکمیت را تعیین می کند.

وی ادامه داد: از آنجا که سطح میانی پیمایش ملی سرمایه اجتماعی به اعتماد سازمانی مربوط بوده و مدیریت واحد شهری را در بر می گیرد، نقش شورای شهر به عنوان راس هرم مدیریت واحد شهری اهمیت ویژه ای پیدا می کند.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هم، تقویت زیرساخت های فرهنگی در جامعه و تسهیل فرآیند جامعه پذیری، ارزش های دینی و اعتقادی، توزیع عادلانه امکانات بر اساس آمایش سرزمین و رفع تمرکز مهاجرت پذیری از کلانشهرهای مرکز استان را از محورهای اصلی افزایش سرمایه های اجتماعی دانست.

سید علی محمد موسوی افزود: شوراها باید با استفاده از ظرفیت کمیسیون های تخصصی خود، موضوع های مرتبط با این سه محور را بررسی و راهکارهای متناسب را ارائه دهد.

وی، ایجاد و حفظ امنیت اجتماعی را از راهکارهای اصلی افزایش سرمایه اجتماعی دانست و گفت: ارتقای سطح اعتماد، مشارکت و رضایت از جامعه، گام های اصلی تحقق این مهم خواهد بود.

در طرح ملی پیمایش سرمایه اجتماعی که به سفارش شورای اجتماعی کشور توسط دانشگاه تهران و مرکز افکارسنجی جهاد دانشگاهی (ایسپا) در آذرماه سال 93 انجام شد، استان فارس جایگاه نخست سرمایه اجتماعی کشور را کسب کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار