معاون اجتماعی بهزیستی استان فارس با اشاره به ارائه خدمات بهزیستی به کودکان بازمانده از تحصیل گفت: سال گذشته ۵ میلیارد ریال برای تحصیل این کودکان در سطح استان فارس اختصاص یافت و با همکاری آموزش ‌و پرورش زمینه ادامه تحصیل آنان فراهم شد.
کد خبر: ۴۱۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴ 31 May 2015

تابناک فارس:محسن یوسف‌زاده با اشاره به پدیده اجتماعی کودکان کار اظهار داشت: بسیاری از این کودکان به دلیل مشکلات مجبور به ترک تحصیل شدند و به همین دلیل بهزیستی استان فارس سال گذشته 5 میلیارد ریال برای ادامه تحصیل این کودکان در نظر گرفت.

وی با بیان اینکه بسیاری از این کودکان در خانواده‌هایی با مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی زندگی می‌کنند، گفت: بهزیستی استان فارس اقدام به راه‌اندازی مرکز آموزشی کودک و خانواده کرده است که مسائل فرهنگی و اجتماعی و مهارت‌های زندگی را به خانواده‌ها آموزش می‌دهد.

یوسف‌زاده با بیان اینکه سال گذشته 321 کودک کار در استان فارس ساماندهی شدند، افزود: از این تعداد 50 درصد زیر 11 سال و 50 درصد بالای 11 سال بوده‌اند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان فارس با بیان اینکه 33.4 درصد از این کودکان ایرانی و مابقی اتباع دیگر کشورها هستند، خاطرنشان کرد: 2 مرکز در استان فارس برای نگهداری این کودکان وجود دارد که در سه سطح کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت کودکان را نگه‌داری می‌کنند.

وی تصریح کرد: در سطح کوتاه مدت کودکان به مدت 21 روز در این مراکز نگهداری و در سطح میان‌مدت دوره 21 روزه تمدید می‌شود و آموزش‌هایی متناسب با نیازهای کودکان به آنان داده می‌شود.

یوسف‌زاده بیان کرد: در سطح بلندمدت که مخصوص کودکان بدسرپرست یا بی‌سرپرست است، کودکان تا سن 18 سالگی در مراکز نگهداری و ساماندهی می‌شوند.

تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار