کد خبر: ۴۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۲:۵۷ 10 February 2015

مهناز طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در لارستان، اظهار داشت: در حال حاضر در شهرستان لارستان بیش از 80 تعاونی در زمینه مسکن، مصرف، اعتبار، کشاورزی، تولید، دام‌پروری و غیره فعالیت دارند.

وی بیان اینکه نظارت بر اجرای کلیه مقررات و آئین‌نامه‌های قانون کار توسط بازرسان کار انجام می‌شود اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون بیش از 300 مورد بازرسی از واحدهای تولیدی، صنعتی، خدماتی و صنفی در سطح لارستان انجام شده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لارستان با اشاره به اینکه کارگرانی که به هر نحوی در محیط کار دچار مشکل یا ضرر شوند می‌توانند از طریق این اداره مشکلات خود را پیگیری کنند تصریح کرد: پس از ارائه دادخواست توسط کارگر، هیئت تشخیص به بررسی موضوع پرداخته و رای لازم را صادر می‌کند.

وی بابیان اینکه بر اساس دین مبین اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تعاون به‌عنوان یکی از راه‌های اساسی برای رسیدن به رفاه، عدالت اجتماعی و توسعه کشور محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به این مهم باید سرمایه‌های کوچک، دانش و خلاقیت کارشناسان و دانش‌آموختگان نسل جوان را در افزایش ظرفیت تعاون به کار گرفت.

طاهری با اشاره به اینکه در برنامه پنجم توسعه، سهم 25 درصدی برای تعاونی‌ها در نظر گرفته‌شده است، گفت: تعاون یک رکن مهم اقتصاد ایران بوده و کارکرد حقوقی و قانونی بخش تعاون و ظرفیت اجتماعی ملت ایران و روحیه مردم اقتضا می‌کند که یک سازمان‌دهی و موضع اجرایی قوی در رساندن این ظرفیت وجود داشته باشد تا بتواند این کارکرد را در جامعه به اثبات برساند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار