کشور کمبود شدید پرستار دارد

رئیس دانشکده پرستاری شیراز گفت: هر اندازه که پرستار تربیت شود با توجه به حجم بالای خدمات‌رسانی به بیماران با کمبود بسیار آنان روبه‌رو هستیم.
کد خبر: ۳۷۱۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۹ 01 February 2017
تابناک فارس به نقل از فارس: فرخنده شریف بعدازظهر امروز در آئین روز پرستار در سخنانی اظهار داشت: دانشکده پرستاری یک‌هزار و 300 دانشجو  دارد که از این تعداد 200 دانشجوی ارشد مشغول فراگیری آموزش‌های خدماتی و درمانی هستند و نیاز به توجه ویژه از سوی متولیان پزشکی دارند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 160 دانشکده پرستاری آزاد و دولتی در کشور وجود دارد که امیدواریم بتوانند دانشجویانی را بر اساس نیاز بیمارستان‌ها و درمانگاه تربیت کنند.

مدیر خدمات پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه این آئین با اشاره به اینکه این دانشگاه در اسفندماه سال گذشته رتبه سوم کشوری را در کنترل عفونت به خود اختصاص داده است، گفت: ثبت سکته مغزی و قلبی، زخم بستر، اعطای پروانه صلاحیت حرفه‌ای در راستای ارتقای جایگاه اخلاقی، علمی و انضباطی پرستاران ازجمله فعالیت‌های این دانشکده بوده است.

محبوبه ظریف‌کارفرد بیان داشت: با توجه به ورود سن جمعیتی به سالمندی اجرای طرح مشاوره در منازل توسط پرستاران از اهمیت ویژه‌ای در ارائه خدمات به بیماران برخوردار است.

وی اضافه کرد: کنترل عفونت، رضایتمندی بیماران، اجرای طرح زخم بستر و توجه به آموزش، ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات و کمبود نیروی انسانی از شاخص‌هایی است که موردتوجه متولیان و دستگاه‌های پزشکی قرار گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار