کد خبر: ۳۶۹۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۲ 20 May 2015
تابناک فارس به نقل از تسنیم:آئین اختتامیه نخستین جشنواره منطقه‌ای ادبیات کودک شیراز با حضور استان‌های فارس، اصفهان، کهگیلویه و بویر احمد، کرمان، یزد، بوشهر و هرمزگان در شیراز برگزار شد.

در این مراسم که با استقبال کودکان و والدین‌ آنها همراه شده بود، نخستین ارکستر زیر 10 سال کشور به سرپرستی حسام هوشیار نوای "ای ایران" را در تالار حافظ شیراز طنین‌انداز کردند.

بهاره شفیعی، معاون فرهنگی فرهنگ و ارشاد استان فارس در این مراسم با بیان اینکه در داستان‌های کودک همیشه قصه‌های پری‌وار مطرح بوده است اظهار داشت: ویژگی ترس‌آمیز و رازآمیز بودن این گونه قصه‌ها کشفیاتی برای کودکان به همراه داشته است.

وی خاطرنشان کرد: ادبیات کودک به دلیل اهمیت خاص خود مورد پژوهش جامعه‌شناسان، آموزگاران، نویسندگان و غیره قرار می‌گیرد اما در این بین نویسندگان پیام را در داستان‌های کودک بر دیگر موارد اولی‌تر می‌دانند.

شفیعی با بیان اینکه قصه‌ها در رشد کودکان تاثیر بسیار دارد، عنوان کرد: جای ادبیات کودک در استان فارس خالی بود به همین دلیل این جشنواره با چند رویکرد متفاوت و در رده‌های سنی متفاوت در این استان راه‌اندازی ‌شد.

الهام مزارعی، دبیر علمی نخستین جشنواره ادبیات کودک شیراز، نیز در این مراسم گفت: روند اجرایی این جشنواره از 15 دی‌ماه 93 آغاز و مهلت ارسال آثار تا 15 فرودین‌ماه 94 تمدید شد.

وی با بیان اینکه از استان فارس 74 اثر، از اصفهان 33 اثر، از کهگیلویه و بویراحمد یک اثر، از کرمان 8 اثر، از یزد 9 اثر و از بوشهر 8 اثر به جشنواره راه یافتند، تصریح کرد: از استان هرمزگان هیچ اثری به جشنواره راه نیافت.

مزارعی با اشاره به اینکه داوری اولیه این جشنواره 25 فرودین‌ماه توسط سمیه برازجانی، اعظم سجادیان و زهرا فرشاد انجام شد، افزود: احمد اکبرپور، نوید سیدعلی اکبر و مرضیه جوکار داوران نهایی این جشنواره بودند.

وی با اشاره به راه‌یابی 30 اثر به مرحله نهایی جشنواره گفت: افزود: از بین این آثار 10 اثر برگزیده شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار