رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس از افزایش ۳۵ درصدی صادرات فرش این استان خبر داد.
کد خبر: ۳۶۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸ 18 May 2015

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس:علی همتی اظهار داشت: بر اساس آمار مقدماتی گمرک جمهوری اسلامی ایران صادرات فرش دستباف استان فارس از میزان 10 میلیون دلار به رقم 13.5 میلیون دلار رسیده است.

وی با بیان اینکه صادرات فرش استان فارس با شرایط مطلوب فاصله زیادی دارد، بیان کرد: توجه و حمایت از واحدهای تولید غیر متمرکز با مدیریت متمرکز و زیر ساخت‌های فرش دستباف از جمله مجتمع‌های قالیبافی و فراهم کردن زمینه‌های لازم برای ایجاد و توسعه تشکل‌های صنفی و آموزش‌های تخصصی رویکرد جدی استان در حوزه فرش دستباف است.

همتی با اشاره به تقویت آموزش‌ها درحوزه فرش دستباف در سال گذشته افزود: یکی از محور های مورد توجه در حوزه فرش دستباف تقویت آموزش‌ها و توجه به تمام ابعاد آموزش حوزه فرش دستباف از جمله توانمندسازی مدیران واحدهای تولید متمرکز در حوزه‌های بازاریابی، تجارت الکترونیک، برند سازی و همچنین آموزش طراحان و نقاشان در سطح مقدماتی و پیشرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس تصریح کرد: در سال گذشته 42 واحد متمرکز و غیر متمرکز به صندوق کارآفرینی امید با بیش از 25 میلیارد با نرخ تسهیلات 4 درصد معرفی شدکه بخشی از معرفی شدگان تسهیلات را دریافت و برخی دیگر نیز در حال دریافت هستند.

وی از مهم‌ترین اقدامات حوزه فرش دستباف در سال گذشته را امضا تفاهم‌نامه سه جانبه بین استانداری فارس، مرکز ملی فرش و سازمان صنعت، معدن و تجارت و مچنین گردهمائی مدیران فرش سراسر کشور در استان فارس عنوان کرد و گفت: نتایج این تفاهم‌نامه در یک بازه سه ساله عملیاتی می‌شود.

همتی بیان کرد: اجرای خوشه فرش دستباف یکی ازمواد تفاهم‌نامه بوده است که در سال 93 مطالعه شناختی آن به همت شرکت شهرک‌ها صورت پذیرفت و از نیمه اول امسال نیز خوشه فرش دستباف در استان عملیاتی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یه ایرونی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
درود بر فرش ایرانی!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار