جشنواره مطبوعات و رسانه های دفاع مقدس در فارس/یک بار هم که شده برای خدا بنویسید!

سالیان بسیار پس از دفاع مقدس برای نخستین بار در کشور نخستین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های دفاع مقدس در استان فارس برگزار می‌شود.تاکنون در حوزه دفاع مقدس جشنواره‌های مختلفی برگزار شده اما در حوزه رسانه و مطبوعات جشنواره با موضوع دفاع مقدس برگزار نشده است.
کد خبر: ۳۴۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰ 13 May 2015

هوچیگری آفت رسانه است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان فارس گفت: حفظ و اشاعه فرهنگ دفاع مقدس نیازجدی به نوسازی نویسندگان و شعرای خود دارد.

سردار خداداد ابراهیمی صبح چهارشنبه در نشست خبری نخستین جشنواره مطبوعات و رسانه های دفاع مقدس با اشاره به برگزاری این رویداد فرهنگی و هنری در حوزه دفاع مقدس، خطاب به فعالان رسانه ای ابراز کرد: یکبار هم برای رضای خدا بنویسید.

وی هوچی گری رسانه ای را آفت حوزه مطبوعات دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: صدها نویسنده داریم که می توانند ادبیات دفاع مقدس را قوام ببخشند درحالی که فقط عده ای محدود دست به کار نوشتن در این حوزه هستند، تا کی باید منتظر بود نویسندگانی مشخص ادبیات دفاع مقدس را بیان کنند. درحالی که آثار نوشتاری دفاع مقدس دست گروهی مافیایی از نویسندگان افتاده است.

جشنواره مطبوعات و رسانه های دفاع مقدس در فارس/یک بار هم که شده برای خدا بنویسید!

این جشنواره نخستین بار است که برگزار می شود

رئیس سازمان بسیج رسانه استان فارس گفت: پس از گذشت سالیان بسیار پس از دفاع مقدس برای نخستین بار در کشور نخستین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های دفاع مقدس در استان فارس برگزار می‌شود.

میلاد امیری‌نژاد صبح امروز در نشست خبری از برگزاری نخستین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس امسال خبرداد و اظهار داشت: تاکنون در حوزه دفاع مقدس جشنواره‌های مختلفی برگزار شده اما در حوزه رسانه و مطبوعات جشنواره با موضوع دفاع مقدس برگزار نشده است.

وی با بیان اینکه هر جشنواره اهداف و قوانین خود را دارد اما این جشنواره بر مبنای اعتقادات اصحاب رسانه استان فارس برنامه‌ریزی شده است افزود: شناسایی ادبیات ناب دفاع مقدس، به تحریر درآوردن آن و فراهم شدن زمینه انعکاس آن از اهداف نخستین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های استان فارس است.

رئیس بسیج رسانه استان فارس با اشاره به اینکه در راستای برگزاری این جشنواره بیشتر به سوژه‌هایی پرداخته می‌شود که تاکنون کمتر به آنها پرداخته شده است خاطرنشان کرد: برگزاری این جشنواره فرصتی برای اصحاب رسانه است که توانایی سوژه‌یابی خود را در حوزه دفاع مقدس نشان دهند.

امیری‌نژاد با بیان اینکه اختتامیه نخستین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های استان فارس در هفته دفاع مقدس امسال برگزار می‌شود تصریح کرد: ایجاد رقابت سالم و شایسته بین خبرنگاران و رسانه‌های استان فارس در راستای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل‌های آینده، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به شیوه‌های نوین و ادامه راه شهدا به ویژه شهدای رسانه استان فارس از دیگر اهداف این جشنواره است.

وی با اشاره به اینکه تمام فعالان رسانه‌ای استان فارس می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند تأکید کرد: شرکت‌کنندگان آثار خود را که از هفته دفاع مقدس سال گذشته تا هفدهم مردادماه امسال با نام خودشان در رسانه‌های استان منتشر شده است به دبیرخانه‌های نخستین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های دفاع مقدس استان فارس ارسال کنند.

رئیس بسیج رسانه استان فارس عنوان کرد: آثار باید در قالب سرمقاله، یادداشت، عکس، طراحی صفحات، گزارش‌، مصاحبه، اخبار، تیتر، طنز تصویری و طنز نوشتاری باشند و آثاری که پیرو منویات و بیانات مقام معظم رهبری در تمام این زمینه‌ها باعنوان شعار سال خلق شده نیز در جشنواره شرکت داده می‌شود.

امیری‌نژاد با اشاره به اینکه به نفرات برتر اول تا سوم در هر رشته هدایای ارزشمندی اهدا می‌شود بیان کرد: برگزاری اردوی زیارتی سیاحتی به روستای شهیدآباد استان فارس برای شرکت‌کنندگان در جشنواره، برگزاری مسابقه عکس برای عکاسان و برپایی نمایشگاه در حاشیه جشنواره و غیره از برنامه‌های جنبی این جشنواره است.

وی با بیان اینکه نام نگارنده اثر باید در اثر درج شود و اگر بدون نام در رسانه‌ها درج شده باشد تأییدیه مدیر رسانه لازم است اظهار داشت: اصل آثار باید به دبیرخانه‌های جشنوار در دفتر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و یا دفتر بسیج رسانه استان فارس ارسال شود.

رئیس بسیج رسانه استان فارس گفت: با توجه به اینکه نخستین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های دفاع مقدس برای نخستین بار در کشور برگزار می‌شود به طور حتم کاستی‌ها و مشکلاتی دارد که با همکاری اصحاب رسانه قابل برطرف شدن است و برای برگزاری این جشنواره با کیفیت بیشتر‌ در سال آینده به صورت منطقه‌ای و کشوری برنامه‌ریزی می‌شود.

امیری‌نژاد با تأکید بر اینکه وحدت قلوب باید مهم‌ترین دستاورد این جشنواره باشد افزود: با توجه به اینکه برخی رسانه‌های استان به صورت تخصصی در رشته‌های مختلف فعالیت دارند که ممکن است حوزه دفاع مقدس را شامل نشود شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند تا در دیگر رسانه‌های استان با نام خودشان درج و منتشر شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار