کمپین ملی کاهش مصرف قند، شکر و چربی در فارس همزمان با سراسر کشور از امروز آغاز می شود.
کد خبر: ۳۴۵۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸ 19 December 2016
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:رضیه شناور گفت: بیماری های غیرواگیر، مهمترین علت مرگ و میر در کشور به شمار می روند و 76درصد مجموع بار بیماری ها در ایران به این گروه از بیماری ها اختصاص دارد.

وی افزود: یکی از مهمترین عوامل خطر ابتلا به بیماری های غیر واگیر، تغذیه نامناسب  و مصرف زیاد قند، نمک و چربی است.

شناور ادامه داد: پژوهش ها نشان می دهد که تغذیه نامناسب و الگوی غذایی بیشترین علت بروز به اضافه وزن و چاقی، بیماری های قلبی عروقی، دیابت نوع دو و برخی انواع سرطان ها است.

وی بیان کرد: افزایش مصرف روغن و چربی، به ویژه چربی  های اشباع با مصرف بی رویه فست فود ها و غذا های چرب و سرخ شده نیز موجب افزایش شیوع بیماری های غیرواگیر مانند بیماری های قلبی عروقی، برخی سرطان ها از جمله سرطان پستان، پروستات و دیابت شده است.

شناور مصرف زياد نمك را هم از مهمترين عوامل افزايش فشارخون معرفی کرد و افزود: سرانه مصرف آن در کشور ما دو برابر استاندارد جهانی گزارش شده است و کاهش مصرف آن با صرفه ترین راه برای پیشگیری از فشار خون است.

این کارشناس ارشد تغذیه یکی از مهمترین راهکار های پیشگیری و مهار بیماری های غیرواگیر را اصلاح عادت های غذایی و شیوه زندگی خانوارها برشمرد و اضافه کرد: بسیج ملی آموزش همگانی تغذیه با هدف کاهش مصرف قند، نمک و چربی، از امروز تا 14 دی، در استان فارس به اجرا می شود.

این بسیج با همکاری واحدها و معاونت های دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اداره ها و سازمان های وابسته برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار