مدیرکل فنی و حرفه‌ای فارس از رشد ۵۰۷ درصدی دوره‌های آموزش روستایی صنایع فرش در این استان خبر داد.
کد خبر: ۳۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۲ 08 February 2015

مرتضی مبرایی در گفت‌و‌گو با تسنیم،بابیان اینکه دوره‌های آموزش روستایی صنایع فرش فنی و حرفه‌ای فارس رشد 507 درصدی داشته است اظهار داشت: میزان تعهد آموزش روستایی دوره‌های صنایع فرش 23 هزار و 450 نفر ساعت و میزان عملکرد فنی و حرفه‌ای فارس 119 هزار نفر ساعت بوده است.

وی تعداد دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای روستایی را 300 دوره عنوان و خاطرنشان کرد: این دوره‌ها در بخش‌های خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی برگزار می‌شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای فارس با اشاره به اینکه سرانه آموزش روستایی فارس برابر سرانه کشور 5 دهم درصد است تصریح کرد: سرانه آموزش عشایری فارس 81 درصد است درحالی‌که سرانه آموزش عشایری کشور 44 صدم درصد است.

وی تراکم کارآموزی در بخش خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی در استان فارس را به ترتیب 17.1 دهم درصد، 14.9 دهم درصد، 17 درصد، 15.1 دهم درصد اعلام کرد و تصریح کرد: این رقم در کشور به ترتیب 14.9 دهم درصد، 14.8 دهم درصد، 16 درصد و 14.9 دهم درصد است.

مبرایی تعهد آموزش در گروه فناوری‌های راهبردی نوین را 3 هزار و 799 نفر‌ ساعت و عملکرد فنی و حرفه‌ای فارس را 4 هزار و 600 نفر ساعت اعلام کرد و گفت: این رقم نسبت به سال گذشته 115 درصد رشد داشته است.

وی بابیان اینکه 60 مربی دوره‌های روستایی و عشایری را آموزش می‌دهند افزود: تا پایان امسال در 13 شهرستان نیازسنجی برای دوره‌های آموزشی انجام می‌شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان فارس از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با جهاد کشاورزی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد شهید و امور ایثارگران برای برگزاری دوره‌های آموزش روستایی و عشایری خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار