کد خبر: ۳۳۶۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶ 29 November 2016
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان مرودشت، علی اکبر نجیب زاده فرماندار شهرستان به عنوان میهمان ویژه در برنامه صبح دلگشا حضور یافته و ضمن معرفی شهرستان مرودشت درباره وضعیت و برنامه های بخش صنعت در شهرستان صحبت کرد.

فرماندار شهرستان با بیان اینکه مرودشت بعد از شیراز پر جمعیت ترین شهرستان استان فارس است و بیش از هفت درصد جمعیت استان را در خود جای داده است، افزود:شهرستان مرودشت بدلیل وجود اماکن تاریخی و طبیعی،واحدهای صنعتی فعال و حجم تولیدات کشاورزی منحصر بفرد بوده و توانمندی ها و ظرفیت های بسیاری در زمینه توسعه اقتصادی و صنعتی دارد.

فرماندار شهرستان مرودشت با بیان اینکه در طول سال گذشته، مرودشت میزبان حدود دو میلیون گردشگر داخلی و هفتاد هزار نفر گردشگر خارجی بوده است گفت:این موقعیت ممتاز توریستی علاوه بر مرودشت،فرصتهای بسیاری را در شهرهای همجوار و مرکز استان ایجاد کرده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان با اذعان به اینکه علیرغم تعطیلی کارخانه های بزرگی مثل آزمایش و بیسکویت تینا، واحدهای صنعتی بسیار دیگری در سطح شهرستان فعال هستند گفت: مرودشت بدلیل نزدیکی به اتوبان شیراز-اصفهان و شبکه ریلی،وجود دو شهرک صنعتی پویا و دیگر زیرساخت های لازم،موقعیت بسیار مناسبی جهت جذب سرمایه گذاران دارد.

نجیب زاده با اشاره به خشکسالی های پیاپی سالهای اخیر و آسیبهای وارد شده به بخش کشاورزی گفت:با برنامه ها و سیاست های دولت تدبیر و امید و تغییر الگوی کشت امیدواریم بتوانیم بخشی از مشکلات و مسایل کشاورزان منطقه را کاهش دهیم.

فرماندار شهرستان مرودشت با اشاره به ساخت بزرگترین کشتارگاه صنعتی طیور جنوب کشور در مرودشت گفت:این کشتارگاه با سرمایه گذاری بخش خصوصی و بدون استفاده از تسهیلات بانکی احداث شده است که امیدواریم در آینده نزدیک افتتاح شود.

نجیب زاده ادامه داد:در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی برنامه ریزیها و تصمیماتی را جهت رفع موانع تولید و صنعت و همچنین حمایت از سرمایه گذاران انجام داده ایم.

فرماندار شهرستان مرودشت با بیان اینکه متاسفانه اختیارات بانک های شهرستان برای اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران محدود است گفت:اختیارات محدود شعب بانکها در شهرستان مشکلاتی را برای سرمایه گذاران ایجاد کرده است که امیداریم این موانع و مشکلات توسط مقامات استانی و کشوری مرتفع گردد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار