مديركل آموزش و پرورش استان فارس گفت :94 درصد افراد جامعه در استان فارس با سواد هستند.
کد خبر: ۳۳۵۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷ 27 November 2016
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش: حمید رضا آذری در جلسه هم اندیشی طرح شتاب بخشی سواد آموزی بانوان استان که با مشارکت دفتر امور بانوان استانداری فارس برگزارگردید،گفت: بر اساس آمار موجود، بیشتر مخاطبین ما در سواد آموزی را جامعه  بانوان تشکیل می دهند و با تلاش در زمینه جذب  بانوان بی سواد، می توان در زمینه ریشه کنی بی سوادی حرکت قابل توجهی انجام داد.

مديركل آموزش و پرورش استان فارس گفت: از مجموع 5 هزار و 870 آموزش دهنده استان ، 4813 تن از آن ها را بانوان تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه" همه توان خود را برای مبارزه با بی سوادی جمع نموده ایم"افزود: بی سوادی و جهالت دشمن جان و روح جامعه است و مبارزه با آن نیز  نوعی جهاد اکبر است، چرا که مبارزه با بی سوادی صیانت از فطرت پاک انسانی است.

آذري با اشاره به طرح های مختلف سواد آموزی در راستای رفع بی سوادی در جامعه گفت: درطرح های همچون خانواده با سواد ، تلاش شد تا با همکاری بخش های مختلف در زمینه شناسایی و جذب اولیای بی سواد دانش آموزان، گام های موثری برداشته شود.

وی ضمن مقایسه سطح بی سوادی استان فارس در قبل و بعد از انقلاب گفت: بر اساس سرشماری سال 1355 ، از جمعیت 1 میلیون و 634 هزار نفری  بالای 6 سال استان ،حدود 50  درصد بی سواد بوده اند که بیش از 60 درصد این افراد را بانوان تشکیل می دادند.

آذري افزود: بر اساس سرشماری سال 1390، از جمعیت 4 میلیون و 159 هزار نفری استان، حدود 168 هزار نفر از افراد با سنین بین 10 تا 49 سال اظهار بی سوادی کرده اند که  بیش از 101 هزار نفر از آنها را بانوان تشکیل  می دهند.

وی گفت: هم اکنون 94 درصد افراد جامعه در استان فارس با سواد هستند ، چنانچه در ابتدای سال 95 نزدیک به 17 هزار بی سواد  در استان فارس شناسایی شده اند که باید جذب کلاس های سواد آموزی شوند.

مديركل آموزش و پرورش فارس  همچنین با اشاره به نابرابری های استان در زمینه سطح سواد در شهر و روستا گفت:این نابرابری در سال های قبل از انقلاب نزدیک به 32 درصد بوده که بر اساس آمار سال 1390 این رقم به 6 درصد کاهش یافته است.

وی همچنین ازکاهش نابرابری سطح سواد بین مردان و زنان خبرداد وگفت: قبل از انقلاب این نابرابری حدود 23 درصد بوده که هم اکنون این رقم به 5 درصد کاهش یافته است.

آذري سهیمه جذب بی سوادان استان فارس در سال جاری را 21 هزار و 240 نفرعنوان کرد وافزود: باید تلاش کنیم تا با همفکری و مساعدت همه نهادها ،نسبت به جذب سهمیه بی سوادان استان، بویژه در بخش بانوان که بیشترین آمار بی سوادان استان را تشکیل می دهند اقدام نماییم.

وی یادآورشد: درسال 95 از مجموع 9 میلیارد ریال اعتبار سواد آموزی استان، بیشترین مبلغ صرف جذب بانوان  بی سواد شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار