مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران مدعی شد
هفت هزار 500واحد صنعتی راکد و یا نیمه تعطیل از طریق اعطای تسهیلات رونق تولید در شهرک های صنعتی کشور امسال فعال سازی می شود.
کد خبر: ۳۲۶۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳ 10 November 2016
تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در بازدید از شهرک صنعتی ایزدخواست آباده با اشاره به بسته های حمایتی دولت در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برای بخش صنعت گفت: تاکنون بیش از هفت هزار و 400 واحد صنعتی متقاضی دریافت تسهیلات موفق به عقد قرارداد با بانک ها شده اند .
علی یزدانی در ادامه از اعطای تخفیف و بخشودگی جرائم معوق واحد های صنعتی که دارای  جرائم دیر کرد پرداخت اقساط خود به شرکت های شهرک های صنعتی استانها هستند خبر داد و افزود: این تخفیف ها که تا سقف 90درصد اعمال شده یکی از مهمترین ابزار حمایتی امسال بوده که تاکنون حدود 4 هزار میلیارد ریال تخفیف به واحد های صنعتی مشمول ، اعطا شده است.
وی همچنین از موظف شدن بانک ها به برگرداندن وثایق مازاد واحد های صنعتی خبر داد و گفت: بانک ها باید این وثیقه ها ی مازاد را به واحد های صنعتی باز گردانند .
معاون وزیر صنعت معدن وتجارت با اشاره به توقف یک ساله اجرائیات سازمان تامین اجتماعی ، برای واحد های صنعتی گفت: سقف ضمانت نامه های صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک به 3میلیارد تومان افزایش یافته است.
یزدانی گفت: برای واحد های صنعتی که با مشکل کسری وثیقه برای دریافت تسهیلات هستند ، این ضمانتنامه ها صادر می شود و جلسات این صندوق بصورت مستمر و هفتگی برگزار و ضمانت نامه ها در کوتاه ترین زمان صادر می شود.
وی از دیگر سیاست های حمایتی را جلوگیری از افزایش قیمت زمین در تعداد زیادی از شهرک های صنعتی کشور اعلام کرد و گفت : در این زمینه قیمت حق انتفاع و واگذاری در بیش از 400 شهرک صنعتی افزایش نداشته است.
معاون وزیر صنعت معدن وتجارت از حمایت ویژه از سرمایه گذاران برای ایجاد واحدهای صنعتی در شهرک صنعتی ایزد خواست آباده خبر داد و گفت: این شهرک صنعتی با توجه به نزدیکی به بزرگراه شیراز اصفهان از آینده مناسبی برای سرمایه گذاری برخوردار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار