شهردار شیراز گفت
شهردار شيراز اعتقاد دارد طي 5 سال گذشته به اندازه تمام سال‌هاي پس از انقلاب، در زمينه فرهنگي براي شيراز كار انجام شده است.
کد خبر: ۳۱۸۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰ 26 October 2016
تابناک فارس به نقل از ایسنا: علي‌رضا پاك‌فطرت در حاشيه افتتاح مددسراي مهرباني شيراز به خبرنگاران گفت: آمار اقدامات انجام شده توسط شهرداري طي سال‌هاي منتهي به ابتداي 95 نشان‌دهنده وسعت اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگ و جوانان است.

پاك‌فطرت با تصريح اينكه بيش از 90 درصد بودجه فرهنگي شهرداري شيراز براساس مصوبه شوراي شهر بايد صرف ايجاد مكان‌هاي فرهنگي و ورزشي و تفريحي شود، گفت: وظيفه شهرداري ايجاد نرم‌افزارها و انجام فعاليت‌هاي نرم‌افزاري در حوزه فرهنگ و مسائل مرتبط با آن نيست.

او گفت: بررسي‌ آمارها نشان مي‌دهد كه طي 5 سال منتهي به پايان سال 94 تعداد 33 نمازخانه توسط شهرداري احداث شده است حال آنكه تا قبل از اين تاريخ تنها 5 نمازخانه در شيراز احداث كرده بوديم.

پاك‌فطرت ادامه داد: شهرداري شيراز طي مدت گفته شده، يك مسجد را به شكل كامل ساخته و در ساخت هفت مسجد هم مشاركت داشته، به‌طوريكه زمين مسجد و بخشي از هزينه‌هاي آن را تامين كرده و ساختمان توسط افراد خير احداث شده است.

او گفت: مساحت فرهنگسراهاي احداث شده تا 5 سال قبل 11 هزار و 500 متر مربع بود حال آنكه طي 5 سال گذشته 15 هزار و 140 متر مربع فرهنگسرا احداث و تعداد زيادي از آنها افتتاح شده است.

پاك‌فطرت افزود: آنقدر فرهنگسرا احداث كرده‌ايم كه معاونت فرهنگي شهرداري شيراز در راه‌اندازي همه اين اماكن با كمبود پرسنل تخصصي مواجه شده و ما را به اين فكر انداخته كه است كه به‌دنبال مجوز استخدام نيروهاي تخصصي در حوزه فرهنگ باشيم.

او گفت: تا پايان سال 89 تنها 5 سالن ورزشي توسط شهرداري در شيراز ايجاد شده بود. اما طي 5 سال و تا آخر سال 94 تعداد 12 سالن ورزشي ايجاد كرده‌ايم. در كنار اين سالن‌ها 33 زمين چمن مصنوعي هم ساخته شده است. زيرساختي كه قبل از آن در شيراز وجود نداشت.

شهردار شيراز گفت: براساس گزارش‌ها، در مباحثي نظير ايجاد و برگزاري كلاس‌هاي آموزشي و دارالقرآن و فعاليت‌هاي قرآني هم شهرداري اقدامات شاخصي انجام داده است به‌طوريكه طي اين مدت 60 مكان براي آموزش قرآن راه‌اندازي كرده‌ايم.

پاك‌فطرت، راه‌اندازي سراي فرهنگ مهرباني و مددسراي مهرباني را از ديگر فعاليت‌هاي شهرداري شيراز دانست و گفت: ما بايد اين فرهنگ را در كشور جا بيندازيم كه شيراز شهر مهرباني است.

شهردار شيراز اعتقاد دارد كه با تسري فرهنگ مهرباني در سطح خانواده و جامعه، مي‌توان مانعي قوي در برابر آسيب‌هاي اجتماعي ايجاد كرد و معضلات را تا حد زيادي به سراشيبي كاهش سوق دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار