مدیرکل میراث فرهنگی فارس گفت: امسال ۴ هتل با حدود ۵۰۰ تخت به هتل‌های استان افزوده شده و استان فارس مجوز ساخت ۸ هتل دیگر را دریافت کرده است.
کد خبر: ۳۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۰ 05 February 2015

به گزارش تسنیم، شصت و نهمین هتل استان فارس با ظرفیت پذیرش همزمان 100 نفر شامگاه چهارشنبه با حضور استاندار فارس افتتاح شد.

مصیب امیری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، در آئین افتتاح این هتل اظهار داشت: امسال چهار هتل با حدود 500 تخت به هتل‌های استان افزوده شده و استان فارس مجوز ساخت 8 هتل دیگر را دریافت کرده است.

وی با بیان اینکه استان فارس از نظر گردشگری تاریخی و طبیعی نخستین جایگاه کشور را دارد،گفت: این استان از نظر گردشگری سلامت نیز دومین قطب کشور بوده و از نظر گردشگری زیارتی نیز سومین مقصد گردشگران مذهبی کشور است و امیدوارم از نظر کمی و کیفی هتل‌های فارس نیز در صدر هتل‌های کشور قرار گیرد.

سیّد محمد احمدی، استاندار فارس، نیز در این آئین گفت: کشور ما در منطقه با برخورداری از ثبات و آرامش حامی کشورهای منطقه است و این موفقیت به برکت رهبری خوب مقام معظم رهبری و پایمردی و همیشه در صحنه بودن مردم حاصل شده است.

وی با تأکید بر اینکه مردم بالاترین پشتوانه نظامند و همواره یار و همراه دولت و انقلابند، افزود: یکی از واحدهای اقامتی و خدمت‌رسان در شیراز با سرمایه‌گذاری کامل بخش خصوصی بدون استفاده از وام و تسهیلات دولتی راه‌اندازی شده است.

استاندار فارس با اشاره به توانمندی‌های استان فارس در عرصه پزشکی و سلامت، خاطرنشان کرد: این توانمندی‌های استان و شهر شیراز در راستای خدمت به مردم استان و جنوب کشور نیاز استان به هتل را بیشتر می‌کند.

احمدی با بیان اینکه حمایت از بخش خصوصی سبب موفقیت‌های بسیار در عرصه اقتصاد مقاومتی می‌شود، تصریح کرد: شیراز پس از تهران و مشهد بیشترین گردشگر را دارد.

وی با تأکید بر لزوم فراهم کردن زمینه ورود و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری، عنوان کرد: دولت‌ها وظیفه تأمین و مدیریت بهداشت و درمان و امنیت را بر عهده دارند و باید بسیاری از خدمات با برون‌سپاری خدمات به بخش خصوصی واگذار شود.

استاندار فارس با اشاره به اینکه دولت می‌تواند مجوز واحدهای تولیدی را صادر کرده و بر تمام این موارد نظارت داشته باشد، بیان کرد: هتلداری و توریسم صنعتی است که نیاز به حمایت بخش خصوصی دارد.

وی با تقدیر از مسئولان استان برای صدور مجوز راحت برای افرادی که متقاضی فعالیت و سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری هستند، افزود: در حال حاضر چند پروژه برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان آماده است از جمله ترمینال خارجی فرودگاه شیراز با ارائه و 100 میلیارد تومان اعتبار آماده واگذاری به بخش خصوصی است.

استاندار فارس با تأکید بر اینکه باید فرودگاه‌های شیراز در خور این شهر باشد، خاطرنشان کرد: فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز پس از تهران و مشهد بیشترین تعداد پروازهای خارجی را دارد و چند ایرلاین خارجی نیز برای حضور در فرودگاه شیراز اعلام آمادگی کردند.

عبدالله سهرابی، سرپرست هیئت تجاری بحرین و سفیر پیشین ایران در قطر، نیز در این آئین با بیان اینکه شیرازی‌ها از دیرباز به عنوان افرادی صاحب تاریخ و فرهنگ و مهمان‌نوازند، اظهار داشت: مصوباتی ارائه شده که استان فارس معین استان‌های جنوبی کشور و میزبان گردشگران کشورهای حاشیه خلیج فارس باشد.

وی با اشاره به اینکه استان فارس زیرساخت‌های لازم برای تحقق این مهم را دارد، افزود: برخی از گروه‌های خارجی برای بازدید از استان فارس و شهر شیراز دعوت شدند و تمام آنها از سرمایه‌گذاری در این استان استقبال کردند.

سرپرست هیئت تجاری بحرین با بیان اینکه مردم و مسئولان کشورهای حاشیه خلیج فارس همواره از شیراز به عنوان مرکز درمانی و گردشگری یاد می‌کنند، خاطرنشان کرد: با وجود حاکم بودن شرایط خاص بر منطقه باید از این فرصت‌ها بیشترین بهره را برد.

سهرابی با اشاره به وظایف تاجران و فعالان بخش خصوصی که باید به آن عمل کنند، تصریح کرد: برای ساخت 22 هتل پنج ستاره با اولویت شهرهای اصفهان، شیراز، تهران و مشهد رایزنی شده و این هیئت در راستای احیای زیرساخت‌های استان به شیراز آمده زیرا شیراز به حمایت‌های جدی در حوزه گردشگری نیاز دارد.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری نیاز به امنیت دارد که استان فارس از امنیت و آرامش خوبی برخوردار است، عنوان کرد: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری مستلزم تغییر نگاه مردم است که این موضوع فرهنگی نیاز به آموزش دارد.

حسن سیادتان، رئیس جامعه هتل‌داران استان فارس، نیز در آئین گشایش هتل رویال با تشکر از سرمایه‌گذارانی که زمینه خدمات و آبادی حرم سوم اهل بیت(ع) و رفاه گردشگران و شهروندان و علاقه‌مندان به پیشرفت و آبادی استان را فراهم کردند، اظهار داشت: جامعه هتل‌داران استان از سرمایه‌گذاران این حوزه حمایت می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه باید زمینه استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و زمینه سرمایه‌گذاری در این حوزه فراهم شود، افزود: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه گردشگری رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال و توسعه بخش گردشگری را به دنبال دارد.

رئیس جامعه هتل‌داران استان فارس با اشاره به اینکه ساخت هتل ارزان‌قیمت سبب افزایش جذب مسافران و گردشگران می‌شود، خاطرنشان کرد: امسال واحدهای اقامتی استان 5 درصد رشد داشته و به 69 واحد رسیده که با افتتاح هتل زندیه تا پیش از عید نوروز به 70 هتل می‌رسد که در مجموع 4 هزار اتاق و 7 هزار و 500 تخت در استان آماده ارائه خدمت به مردم و پذیرای گردشگران است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار