رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس با بیان اینکه ساحل آرامش ما در بازسازی بقیع خواهد بود،‌ گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس تاکنون 35 سازه متبرک را تحویل داده است.
کد خبر: ۲۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۳:۲۵ 05 February 2015
به گزارش خبرگزاری فارس از لامرد، جابر مهدی‌یار عصر امروز در گردهمایی اعضای ستاد بازسازی عتبات عالیات لامرد که در سالن اجتماعات شهید جنگ‌آور فرمانداری این شهرستان و با حضور ائمه جمعه و جماعات، فرماندار، بخشداران و دیگر مسئولان محلی برگزار شد با گرامی‌داشت فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: زمانی که اسم لامرد در بازسازی عتبات عالیات به زبان می‌آید به‌یقین انتظارها بالاتر می‌رود و دلیل آن‌ این است که مردم این شهرستان ولایی، فرهیخته و بزرگوار هستند.
وی افزود: امروز در 36 سالگی انقلاب اسلامی راجع به نقاطی از دنیا سخن می‌گوییم که روزی دور از دسترس ما بود و کسی فکرش را نمی‌کرد، اما شهدا این مسیر را باز کردند که نه‌تنها به کربلا برسیم بلکه در بازسازی حرم‌های مطهر نیز کار کنیم و تمام این‌ها موهبات الهی است.
مهدی‌یار با بیان اینکه امروز ما نسبت به سوریه و عراق تصمیم می‌گیریم و فردا نیز راجع به بقیه نقاط تصمیم خواهیم گرفت گفت: ساحل آرامش ما در بازسازی بقیع خواهد بود و این شدنی است اما دشمن نیز دشمنی خود را خواهد کرد.
 رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس ادامه داد: پیام انقلاب اسلامی پی‌درپی صادر خواهد شد و پرچم لا اله الا الله بر رفیع‌ترین قله جهان برافراشته خواهد شد و بر همین مدار حرکت خواهیم کرد و بازسازی عتبات عالیات بخشی از حرکت و پیام انقلاب اسلامی است.
وی خاطرنشان کرد: تغییر فرهنگ در نگهداری حرم‌های مطهر بخشی از خروجی‌های بازسازی عتبات عالیات است و در 10 سال گذشته به‌تدریج کار بازسازی تمام ‌شده و از سه سال گذشته کار توسعه حرم‌های مطهر در عتبات عالیات شروع‌ شده و توسعه حرم‌های مطهر بر اساس نگاهی که رهبر معظم انقلاب ترسیم کرده‌اند شکل‌ گرفته است. مهدی‌یار با اعلام اینکه هفت هکتار زمین در دل نجف اشرف برای احداث صحن بزرگ حضرت فاطمه زهرا (س) در حال ساخت است بیان داشت: این کار در تاریخ شیعه سابقه ندارد و صحن بزرگ حضرت فاطمه زهرا (س) با یک کار مهندسی بزرگ انجام می‌شود و در ایام اربعین حسینی سال جاری بیش از 20 هزار نفر در این صحن ساکن بودند و در سال‌های آینده اجتماعات میلیونی در آن شکل خواهد گرفت.
این خادم امام حسین (ع) اضافه کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس تاکنون 35 سازه متبرک را تحویل داده است و در صحن و سراهای حرم‌های مطهر نیز مشارکت دارد. رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها به‌جد دنبال آن بودند که ایران کار بازسازی عتبات عالیات را انجام ندهد و با مردم عراق رابطه برقرار نکند.
وی همچنین در مورد ساخت جعبه خاتم حرم حضرت مسلم ابن عقیل (ع) توسط مردم لامرد بیان کرد: ساخت این جعبه خاتم افتخار بزرگی است که نصیب مردم این شهرستان خواهد شد و به‌یقین چنین کارهایی آثار بسیار خوبی در زندگی انسان خواهد داشت و زندگی آنان را بیمه خواهد کرد. مهدی‌یار تصریح کرد: بازسازی عتبات عالیات فرصت بسیار غنیمت و گران‌بهایی است که نباید آن را از دست داد و مردم همان‌طور که در هشت سال دفاع مقدس حضور فعال داشتند در بازسازی عتبات عالیات نیز حضور فعال داشته‌اند و به‌حتم این حضور روزبه‌روز بیشتر خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار