آمریکا مدعی شد
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی با تشریح دلایلی ادعای آمریکا در خصوص ماهان ایر را بی اساس خواند.
کد خبر: ۲۸۷۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵ 29 August 2016
تابناک فارس به نقل از خانه ملت:محمد جواد جمالی نوبندگانی  در خصوص نگرانی آمریکایی ها در زمینه استفاده نظامی ایران از هواپیماهای مسافربری و ایجاد تنش در سوریه، اظهار داشت: آمریکا و اروپایی ها پذیرفته اند که ایران در سوریه مسئله نیست بلکه مدت هاست آن ها می دانند که ایران راه حل سوریه است.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آن ها می دانند که ایران در حل بحران سوریه تا چه میزان نقش سازنده‌ای دارد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بحث استفاده نظامی از هواپیماهای مسافربری صرفا یک ادعاست و چنین ادعاهایی را همیشه می توان ابراز کرد ولی سوال مهم این است که سند آن ها برای اثبات این موضوع چیست.

جمالی نوبندگانی درباره ادعای آمریکایی‌ها در خصوص ماهان ایر گفت: ماهان اصلا هواپیمای نظامی ندارد و صرفا در زمینه مسافربری فعالیت می کند و در حال حاضر به کشورهای مختلف جهان مانند امارات، چین و اروپا پرواز می کند، آمریکایی‌ها اگر ادعایی دارند باید با سند و مدرک ثابت کنند.

وی افزود: سیستم های نظارتی مانند ایکائو (ICAO) بر فعالیت شرکت های هواپیمایی نظارت دارد و این گونه اظهارات صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و به دنبال تحت فشار قراردادن ایران هستند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به هدفمند بودن اظهارات آمریکایی ها، گفت: وقتی قراردادی در حال انعقاد است ، گروه های فشارو رادیکالی این گونه مسائل را مطرح می کنند تا به اهداف خود برسند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار