جانشین ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه ایران پرچم دار استکبار ستیزی شده و شعار مرگ بر آمریکا را جهانی کرده است گفت: روزی مشکل آمریکا در خاورمیانه سنگ‌های بچه فلسطینی‌ها بود اما امروز موشک‌های فلسطینی‌هاست.
کد خبر: ۲۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۸ 04 February 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حاج صادقی بعد از ظهر امروز در همایش بصیرت افزایی در جمع طلاب حوزه علمیه شیراز اظهارداشت: رسالت روحانیت معزز و پیشتاز در همه جبهه‌ها، دفاع از دین در موقعیت‌های حساس زمانی است و باید دانست همواره جبهه حق به فرماندهی انبیا و اولیا با جبهه باطل به فرماندهی طاغوت درگیر بوده است.

وی با اشاره به آیه "و کذالک جعلنا لکل نبی عدواً شیاطین الانس و الجن" افزود: خدا می‌گوید من خواسته‌ام که اینگونه باشد چراکه در پرتو جنگ این دو جبهه مردم محک خورده و مردهای واقعی و سنگر نشین‌های مومن از دیگران جدا می‌شوند.

جانشین ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه از دشمن نباید انتظاری جز دشمنی داشت گفت: اینکه بعضی انتظار داشته باشند استکبار با ما دوستی کند یک امر ساده لوحانه بوده و شدنی نیست اما مهم این است که جبهه حق بفهمد در هر زمان اساسی ترین برنامه حق کجا متمرکز شده است.

وی افزود: یکی از مسئولیت‌های مهم این است که عملیات‌های فرعی و فریب، مسلمان را سرگرم نکند و دست دشمن را خوب خوانده و بداند او کدام بخش را بیشتر مورد حمله قرار داده و جبهه استکبار به سردمداری آمریکا پس از ناکامی‌های گذشته امروز تمرکزش را بیشتر در کدام محور قرار داده است.

حاج صادقی با بیان اینکه دشمن فهمیده باید نرم افزار انقلاب را بزند و به عبارتی باید جان انقلاب را بگیرد خاطرنشان‌کرد: دشمن در این راستا دو برنامه دارد که یکی نقطه‌های هدف را بزند، و دیگری چگونگی مورد هدف قرار دادن آن نقاط است که برای آن باید رگ‌های حیاتی را پیدا می‌کند.

وی نخستین رگ اصلی را هویت دینی و ماهیت اسلامی انقلاب دانست و گفت: غربی‌ها می‌گویند باید این اسلام خاموش شود و در واقع هویت اسلامی که موتور محرک انقلاب است خاموش شود که این کار را با ابزارهای مختلفی انجام داده و برای غیر مسلمانان اسلام هراسی و اسلام را برای مسلمانان بی خاصیت می کنند.

وی افزود: آنها به این نتیجه رسیده‌اند که اسلام در بین مسلمانان دو حالت دارد یکی اسلامی که برای آنها زهر دارد و اسلامی که خطری ندارد بنابراین باید اسلام‌های جایگزین را بجای اسلام ناب آورد.

جانشین ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه استکبار امروزه سه اسلام را طراحی کرده که مخاطبین آن متفاوتند اظهارکرد: نخستین اسلام طراحی شده توسط استکبار اسلام سکولاریست است که در آن نماز جماعت، امام زاده و جمکران دارد ولی مبارزه و جهاد ندارد.

وی خاطرنشان کرد: تصمیم آن‌ها مبنی بر ترویج دینداری منهای انقلاب است که در آن می‌توانی مسلمان باشی اما خبری از مبارزه و جهاد نیست که امام آن را تحجر نامید.

وی با تاکید بر اینکه طلاب باید حواسشان را جمع کنند بیان کرد: در روز عیدغدیر در یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار ولایت را یک رهبر معنوی معرفی می‌کند نه رهبر اجتماعی سیاسی و یا به این شخصی که می گوید هنر ارزشی و غیر ارزشی نداریم و تنها هنرش مهم است این یعنی ترویج سکولاریسم.

حجت الاسلام حاج صادقی تصریح کرد: دشمنان اسلام تکفیری و داعشی را برای مسلمانان انقلابی سنی طراحی کردند و در این اسلام انقلاب و جهاد وجود دارد اما جهاد او مقابل مسلمانان دیگر است نه در مقابل استکبار و برای شیعیان نیز گروه شیعیان افراطی را طراحی کردند و امثال جریان شیرازی را راه انداختند.

وی افزود: رگ دوم حیاتی اسلام پیوند امت با ولایت است که می‌خواهند این موضوع را هدف قرار دهند چراکه امت بی ولایت از دید آن‌ها خطر ندارد و از دید ما امت بی ولایت حیات ندارد و زنده و پویا نیست همانگونه که امام بی امت اقتدار و توانایی ندارد چرا که خدا بنا ندارد که با قدرت غیبی حسین بن علی را پیروز گرداند.

جانشین ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امت با امام شکست و افول ندارد عنوان‌کرد: لذا جمع بندی دشمن در همه فتنه‌ها آن است که نقطه اتصال امام با ولایت را بزنند و من توصیه می‌کنم فتنه‌های این 4 دهه انقلاب را بازخوانی کنید.

وی با مروری بر فتنه‌های پس از انقلاب خاطرنشان کرد: فتنه دهه 50 این بود که حزب خلق مسلمان آمدند مرجع تقلید کنار امام(ره) به وجود آوردند تا وحدت را بشکنند و در دهه 60 دو فتنه بزرگ یعنی فتنه حاکمیت تفکر ملی گرایی که سبب شد 11 میلیون رای به نفع بنی صدر در صندوق بیافتد و شعار مرگ بر بهشتی بر بعضی زبان‌ها جاری شود و دیگری فتنه قائم مقامی بود.

حجت الاسلام حاج صادقی تاکید کرد: در دهه 70 کسانی آمدند تا انقلاب را از اسلام جدا کنند که تفکر سکولار داشتند و بدترین آنها فتنه دهه 80 است که هنوز هم تحلیل نشده و زوایای پنهانش هنوز وجود دارد که در آن ماجرا 750 مرکز مطالعاتی، 12 دفتر جمع آوری خبر، 17 سفارت خانه دست داشتند و در کاخ سفید دفتر هماهنگی امور ایران تشکیل شد.

وی با بیان اینکه تمرکز تمام این فتنه‌ها هدف قراردادن اتصال مردم با ولایت است تصریح کرد:از حاکمیت‌های غیرخدا باید در عمل و اعتقاد تبری داشت و نسبت به ولایت الله هزینه پرداخت کرد تا دین حفظ شود.

جانشین ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سومین رگ حیاتی که مورد هدف دشمنان است را گفتمان انقلاب دانست و گفت: آنها معتقدند اگر بتوانیم گفتمان انقلاب که گفتمان مقاومت است را عوض کنیم، به نفع ماست اما باید بدانیم که اسلام با صلح به معنای بردگی و از ناحیه ذلت مخالف است.

حجت الاسلام حاج صادقی با بیان اینکه ایران پرچم دار استکبار ستیزی شده و شعار مرگ بر آمریکا را جهانی کرده خاطرنشان‌کرد: روزی مشکل آمریکا در خاورمیانه سنگ‌های بچه فلسطینی‌ها بود اما امروز موشک‌های فلسطینی‌هاست.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ماه مبارک رمضان به مسئولین مبنی بر اینکه دشمن به دنبال تغییر محاسبات است تاکید کرد: دشمنان گفته‌اند که باید روحیه رفاه طلبی جایگزین شهادت و جهادطلبی شود.

جانشین ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محور دیگری که استکبار آن را مورد هدف قرار می دهد دکترین مهار دانست که مقابله با جهانی شدن اسلام است و گفت: نسخه انقلاب در برابر آنها، جهاد فرهنگی است که باید پرچم دارش حوزه و روحانیت باشد.

وی خطاب به طلاب حوزه علمیه شیراز بیان کرد: حوزه‌ها باید نسبت به مطالعات دینی با تحرک و با انگیزه وارد شوند و باید دانست که فقه و اصول لازم هست ولی کافی نیست و امروز حوزه به بصیرت ویژه‌ای نیاز دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار