آمار مصرف گاز استان فارس در سال گذشته به واقع وحشتناک است و هیچ توجیهی به جز کم کاری و بی خیالی چه مسئولان و چه مردم ندارد. بخش های خانگی، تجاری، نیروگاه ها، صنایع عمده و غیر عمده استان فارس، پارسال بیش از 9 میلیارد و 176 میلیون مترمکعب گاز مصرف کردند.
کد خبر: ۲۷۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶ 26 April 2015
به گزارش تابناک فارس؛آمار مصرف گاز استان فارس در سال گذشته به واقع وحشتناک است و هیچ توجیهی به جز کم کاری و بی خیالی چه مسئولان و چه مردم ندارد.
مصرف سالانه گاز فارس از مجموع مصرف 3 کشور سوئد،سوییس و فنلاند بیشتر است!
بخش های خانگی، تجاری، نیروگاه ها، صنایع عمده و غیر عمده استان فارس، پارسال بیش از 9 میلیارد و 176 میلیون مترمکعب گاز مصرف کردند.
از این میزان، بیش از یک میلیارد و 160 میلیون مترمکعب گاز در بخش خانگی، 717 میلیون مترمکعب در بخش تجاری، دو میلیارد و 315 میلیون مترمکعب در صنایع استان و بیش از چهار میلیارد و 480 میلیون مترمکعب گاز در نیروگاه های استان فارس مصرف شده است.
آمار نشان می دهد که علاوه بر اینکه مردم باید الگوی مصرفشان را اصلاح کنند مسئولان هم باید فکری به حال صنایع و واحدهای تجاری بکنند تا این رویه مخرب متوقف شود.صنایع استان بدلیل عدم پیگیری مسئولان و همینطور ارزان بودن قیمت گاز فکری به حال ارتقای تجهیزات قدیمی و پرمصرف خود نمی کنند و واحدهای تجاری نیز کوچکترین دغدغه ای برای این مسأله ندارند.
جدول زیر نمونه ای از مصرف سالانه گاز چند کشور است.مشاهده می کنید که استان فارس به تنهایی از 3 کشور سوئد،سوییس و فنلاند که اتفاقا کشورهای سردسیری هستند بیشتر گاز مصرف میکند!!!این کشورها فقط نمونه هایی هستند که مصرف گازشان از استان فارس کمتر است و به این جدول می توان چندین کشور دیگر اضافه کرد.
انشااله که همه به فکر اصلاح الگوی مصرف و عمل به توصیه مهم دینی عدم اسراف نعمت های خداوند باشیم.
کشورسوئدسوییسفنلانددانمارکبلغارستانشیلیبولیوی
مصرف گاز سالیانه(میلیارد متر مکعب)1/073/73/43/734/73/8


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار