واحدهای غیر مجاز یک مجتمع معروف شیراز با صدور دستور قضایی توسط شهرداری این شهر تخریب شد.
کد خبر: ۲۷۶۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱ 11 August 2016
تابناک فارس به نقل از مهر:شهردار منطقه یک شیراز گفت: مجتمع سلطانیه دارای تخلفات مختلفی بود که رای مربوطه در کمیسیون ماده 100 قطعی شده و فضاهای غیر مجاز نیز پلمپ شده بود.

حمیدرضا اسماعیلی افزود: این پلمپ باز شده بود که با دستور قضایی عملیات تخریب فضاهای غیر مجاز مجتمع انجام شد.

وی در مورد تخلفات این مجتمع نیز گفت: ابتدا قرار بود این ساختمان یک مجتمع بزرگ باشد اما مالک فضاهای درونی را با دیوار کشی جدا کرده و فضاهای تجاری اضافه ای ایجاد کرده بود.

شهردار منطقه یک شیراز گفت: همچنین در روز اول این مجتمع دارای پارکنیگ بود اما در زمان اجرا، پارکنیک ایجاد نشد که با دستور مقام قضایی تمام دیوارهایی که به صورت غیر مجاز احداث شده بود تخریب شد.

وی گفت: این مجتمع برای اینکه اینکه بتواند پروانه از شهرداری دریافت کند دو راه حل دارد یکی اینکه یک زمین را در مسیر مجتمع خریداری و به پارکینگ تبدیل کند و یا اینکه جریمه فقدان پارکینک را با ضرایب مربوطه پرداخت کرده و شهرداری در شعاع 150 متری آن پارکینگ ایجاد کند.

وی با اشاره به اجرای قوانین کمیسیون ماده 100 بیان کرد: در این راستا پروژه هایی که تخلفات ساختمانی گسترده داشته باشند و رای قطعی آن در کمیسیون مذکور صادر شده باشد را در دستور کار جدی قرار داده ایم که طی روزهای اخیر چند نمونه اجرای احکام صورت گرفت.

اسماعیلی بیان کرد: احرای حکم صرفا تخریب نیست، به عنوان نمونه ممکن است یک واحدی که کاربری مسکونی داشته بدون مجوزهای مربوطه به دفتر کار یا مهد کودک و .. تبدیل شده باشد که در این راستا شهرداری فضای مربوطه را به حالت اولیه برمی گرداند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر تبدیل بافت مسکونی خیابانهای قدوسی به بافتهای تجاری و مسکونی نیز بیان کرد: وقتی در طرح تفضیلی شهر کاربری اداری، تجاری و مسکونی دیده شده باشد شهرداری باید مجوز های لازم را صادر کند اما برای کاهش مشکلات ناشی از این کاربریها نظیر ترافیک، شهرداری به افرادی که در قالب مجتمع قصد دارند فعالیت کنند تخفیف عوارض در نظر می گیرد اما برای افرادی که به صورت خطی یا پلاک به پلاک درخواست کاربری اداری یا تجاری دارند تخفیفی لحاظ نمی کند تا با این کار متقاضیان ترغیب شوند که با تجمیع چند نفر اقدام به ساخت مجتمع کنند تا مشکلات کمتر شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار