کد خبر: ۲۷۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۸ 25 April 2015
چهارمین همایش بین المللی لاپاراسکوپی (جراحی و تکنیک های کم تهاجمی) امروز در شیراز پایان یافت .

به گزارش تابناک فارس و نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس چهارمین همایش بین المللی لاپاراسکوپی گفت: در مدت 4 روز برگزاری این همایش موضوعات این شاخه جدید و در حال ترقی توسط کارشناسان توانمند بررسی شد .

دکتر سعید البرزی گفت : در این همایش گروهی از متخصصان ایرانی و متخصصانی از سایر کشورها به تبادل تجارب و دانش علمی خود پرداختند .

وی افزود : در این همایش کارگاه های عملی و جراحی زنده نیز توسط متخصصان ایرانی و مدعوین خارجی برگزار شد .

در همایش بین المللی لاپاراسکوپی 400 محقق داخلی و خارجی مقالات خود را در قالب 60 سخنرانی و 135 پوستر ارائه کردند .

به گفته دبیر علمی این همایش ، متخصصان و پژوهشگران داخلی و خارجی در این همایش ، آخرین یافته های استفاده از روش جراحی های کم تهاجمی در حوزه های جراحی قفسه سینه ،جراحی عمومی،جراحی درمان چاقی ، فتق های شکمی ، جراحی زنان، یورولوژی، قلب، کولوکتال، نوروسرجری، گوش و حلق و بینی و رادیولوژی را ارائه کردند .

دکتر سید علی حسینی افزود : در این همایش همچنین عمل جراحی آموزشی 12 بیمار به صورت زنده به روش کم تهاجمی برای شرکت کنندگان پخش شد .

چهارمین همایش بین المللی لاپاراسکوپی با همکاری 10 دانشگاه علوم پزشکی کشور، انجمن های تخصصی لاپاراسکوپی اروپا، خاورمیانه و ایران و با حضور 30 کشور خارجی از جمله آمریکا، بلژیک، فرانسه، آلمان، سوئیس و روسیه ، از یکم اردی بهشت ماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.

جراحی های کم تهاجمی یا لاپاراسکوپی شیوه ای از جراحی است که با استفاده از ابزار های درون بینی موجب کاهش زمان بستری، کاهش درد، کوچک بودن مکان برش و جوشگاه محل جراحی بیمار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار