معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان فارس گفت: این جمعیت در هفته سلامت( یکم تا هفتم اردیبهشت )علاوه بر اجرای برنامه های متعدد 55 چادر سلامت در استان فارس برپا می کند.
کد خبر: ۲۴۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵ 18 April 2015
به گزارش تابناک فارس و نقل از ایرنا،حسین رضایی شنبه درجمع خبرنگاران بیان کرد:انجام تست غربالگری درچادرهای سلامت، آموزش پیشگیری و خود مراقبتی،اهدای خون توسط اعضا و داوطلبان، دیدار از بیماران خاص، برگزاری آموزش های کوتاه مدت در زمینه طب سنتی، بیماری های واگیرو ویروسی، بهداشت فردی، بهداشت محیط، بهداشت عمومی و پیشگیری از بیماری ها و معلولیت ها از این برنامه هاست.

وی گفت: توزیع بروشورهای بهداشتی با موضوع بیماری های شایع زنان، بهداشت باروری، بهداشت دهان و دندان کودکان، تغذیه، سوء مصرف دخانیات و برپایی نمایشگاه های تخصصی بهداشت و سلامت از اهم اقدامات مورد نظر داوطلبان جمعیت هلال احمر استان فارس در هفته سلامت است.

رضایی با بیان اینکه شعار هفته سلامت امسال همدلی و همزبانی برای ارتقای عادلانه سلامت نامگذاری شده است افزود: همزمان با هفته سلامت متخصصان داوطلب جمعیت هلال احمر استان فارس مشاوره های رایگان در حوزه سلامت روانی، خانوادگی، ازدواج و نشاط اجتماعی به مردم در استان ارائه می کنند.

وی اظهارداشت: برنامه های هفته سلامت علاوه بر چادرهای سلامت، خانه های داوطلب، مساجد و روستاها در سطح شعب جمعیت استان در مناطق و روستاهای دور از امکانات شهری نیز با رویکرد آموزش خود مراقبتی برگزار می شود.

او اضافه کرد: این برنامه ها با هدف کمک به بهبود سطح سلامت در بین افراد و خانواده ها با حفظ کرامت انسانی، ایجاد حس مشارکت موثر در بین داوطلبان، مشارکت در امر گسترش نظام سلامت از طریق ارایه خدمات سلامت در حوادث و شرایط عادی و سازماندهی توان و تخصصی داوطلبان برای بهبود وضعیت سلامت در جامعه اجرا می شود.

رضایی ادامه داد: جمعیت هلال احمر به عنوان یک سازمان سلامت محور، حمایت از زندگی و سلامت انسان ها را در برنامه های خود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار