معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: هم اینک 46 روستای هدف گردشگری دراین استان وجود داردکه هریک ازآنها دارای ویژگی های خاص تاریخی، طبیعی و گردشگری است.
کد خبر: ۲۴۲۲۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸ 07 June 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا: سید موید محسن نژاد، سه شنبه در دومین کارگاه تخصصی دهیاران روستاهای هدف گردشگری در فارس بیان کرد: روستاهای هدف گردشگری یکی از زیرساخت های مهم در توسعه گردشگری این استان محسوب می شود از این رو لازم است با برنامه ریزی های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، نسبت به تامین و فراهم سازی امکانات و زیرساخت ها در آنها اقدام شود.

وی افزود: دهیاران روستاهای هدف گردشگری باید با قابلیت های این روستاها آشنا شوند تا بتوانند از وجود این ظرفیت ها برای توسعه گردشگری منطقه به نحو مطلوب استفاده کنند.

او ادامه داد: توسعه گردشگری روستایی با هدف افزایش اقامتگاه های بوم گردی در استان فارس مد نظر است و با همین رویکرد، برنامه ریزی برای ایجاد اقامتگاه های بوم گردی به عنوان یک اولویت در دستور کار است و از ابتدای سال 95 تا کنون سه مجوز اقامتگاه بوم گردی در این استان صادر شده است.

محسن نژاد با بیان اینکه به زودی تاسیس اقامتگاه های بوم گردی در فارس با جهش رو به رو خواهد شد، اظهارداشت: هم اینک بیش از 40 نفر متقاضی ایجاد اقامتگاه های بوم گردی در این استان هستند.

وی اضافه کرد: به متقاضیان اقامتگاه های بوم گردی در استان فارس تا سقف 10میلیون ریال از صندوق کارآفرین امید تسهیلات بانکی با بهره کم داده می شود.

این نشست با حضور بیش از 60 نفر از دهیاران روستاهای هدف گردشگری، سرمایه گذاران و متقاضیان اقامتگاه های بوم گردی استان فارس برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار