مدیرکل تعاون روستایی استان فارس گفت: از پانزدهم فروردین 95 تا هجدهم خردادماه جاری شرکت های تعاونی روستایی فارس، افزون بر 320 هزار تن گندم و جو از کشاورزان این استان به صورت تضمینی خریداری کرده اند.
کد خبر: ۲۴۲۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰ 07 June 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا:احد بهجت حقیقی، افزود: این میزان محصول خریداری شده شامل بیش از 280 هزار تن گندم و 40 هزار تن جو است.
وی گفت: به سبب اینکه فرآیند خرید گندم توسط شرکت غله استان فارس انجام می شود، آمار خرید گندم در این استان فراتر از این رقم است.
بهجت حقیقی ادامه داد: با توجه به این که در سال 94 و در مقطع زمانی مشابه تا امروز، 230 هزار تن گندم توسط تعاونی های روستایی از کشاورزان استان خریداری شده بود، می توان گفت که امسال خرید گندم در مقایسه با مدت مشابه سال 94 افزون بر 20 درصد افزایش یافته است.
به گفته وی، از آنجا که محصول جو در سال 95 برای نخستین بار توسط شرکت های تعاونی روستایی خریداری می شود، نمی توان آمار مقایسه ای خرید این محصول نسبت به سال 94 را ارائه کرد.
مدیرکل تعاون روستایی استان فارس بیان کرد: سال 94 و تا پایان فصل برداشت گندم در استان فارس، 550 هزار تن گندم به صورت تضمیمنی توسط شرکت ها و اتحادیه های تعاون روستایی این استان خریداری شد و امسال نیز پیش بینی می شود تا پایان شهریور 95 شاهد خرید گندم از کشاورزان استان باشیم.
وی ادامه داد: خرید تضمینی گندم در 110 مرکز تعاون روستایی این استان صورت می گیرد.
بهجت حقیقی اظهار کرد: بیشترین میزان گندم خریداری شده در استان فارس تاکنون مربوط به شهرستان های ممسنی، رستم، کازرون، داراب، فسا، خنج، گراش، لار، لامرد، مُهر، زرین‌دشت، فراشبند، قیر و کارزین و فیروزآباد بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار