نایب رئیس و مدیر اجرایی فدراسیون سازمان های صادراتی هند گفت: کشور ایران یکی از شرکای بزرگ و مطرح کشور هند در منطقه محسوب می شود.
کد خبر: ۲۳۷۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۳ 29 May 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا: نیهار 'Nihar'، یکشنبه در نشست مشترک تجاری فعالان اقتصادی هند و استان فارس در شیراز افزود: دو کشور ایران و هند از روابط فرهنگی و تجاری خوبی برخوردار هستند و قدمت این ارتباط به سالیان بسیار طولانی باز می گردد.
وی، رشد اقتصادی ایران در سال های اخیر را قابل توجه توصیف کرد و بیان داشت: کشور ایران و هند در زمینه تجارت نفت نیز با هم معاملات خوبی دارند و هند یکی از خریداران بزرگ نفت ایران محسوب می شود.
نایب رئیس و مدیر اجرایی فدراسیون سازمان های صادراتی هند ادامه داد: به دنبال این هستیم تا روابط خود را با کشور ایران روز به روز افزایش دهیم و در این زمینه مذاکراتی نیز انجام شده است.
مدیر اجرایی فدراسیون سازمان های صادراتی هند، با اشاره به سفر هفته گذشته نخست وزیر هند به ایران افزود: نارندرا مودی در دیداری که با دکتر روحانی رئیس جمهوری ایران داشت بر گسترش روابط تجاری با کشور ایران تاکید کرد.
وی، ضمن دعوت از اعضای اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی استان فارس برای سفر به کشور هند اظهار داشت: دو طرف می توانند در زمینه کشاورزی، دارو، گیاهان دارویی، صنایع غذایی، معدن و مواد شیمیایی با یکدیگر همکاری داشته باشند.
هند سالانه 450 میلیارد دلار واردات دارد که سهم ایران از این میزان فقط دو میلیارد و 500 میلیون دلار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار