استاندار فارس در جمع مسئولان روابط عمومی استان فارس گفت: امروز دولت تدبیر و امید در شرایطی بسیار دشوار کار می کند و با بدهی بیش از 450 هزار میلیارد تومان مواجه است و باید گفت تقریبا تمام درآمد دولت صرف حقوق و یارانه می شود. او اظهار کرد: با تمام این مشکلات دولت کوشیده تا پروژه های عمرانی در کشور متوقف نشود اما این پروژه های محدود هم با اوراق مالی اداره می شود.
کد خبر: ۲۳۲۳۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲ 19 May 2016
سید محمدعلی افشانی در این جمع که با عنوان جشنواره روابط عمومی های برتر استان فارس در شیراز برگزار شد افزود:بسیاری تصور می کنند می توانند افکار جامعه را شکل دهند اما مشاهده می کنند که خواست جامعه چیز دیگری است و این بدان معناست که باید تفاوت و اختلاف رسانه با بوق تبلیغی تشخیص داده شود.
وی بیان کرد: کسانی که می خواهد به جامعه جهت دهد باید متناسب با نیاز و خواست واقعی جامعه این کار را انجام دهند چرا که مردم بسیار آگاه هستند.
استاندار فارس، ضمن تاکید بر لزوم توجه روابط عمومی به قدرت نفوذ ابزارهای نوین افزود: امروز ابزار بسیار کاراتر از افراد است به این شرط که این ابزار در اختیار انسان های توانمند باشد چرا که هیچ ابزاری جای انسان را نمی گیرد.
افشانی گفت: اگر کسی که این ابزار را در اختیار دارد، نداند که چگونه باید از آن ابزار استفاده کند ممکن است حتی بدون اینکه متوجه باشد از آن علیه خودش و جامعه استفاده کند.
استاندار فارس بیان کرد: امروز دولت تدبیر و امید در شرایطی بسیار دشوار کار می کند و با بدهی بیش از 450 هزار میلیارد تومان مواجه است و باید گفت تقریبا تمام درآمد دولت صرف حقوق و یارانه می شود.
او اظهار کرد: با تمام این مشکلات دولت کوشیده تا پروژه های عمرانی در کشور متوقف نشود اما این پروژه های محدود هم با اوراق مالی اداره می شود.
افشانی اضافه کرد: اگر انتظار مردم متناسب با منابع در اختیار دولت شکل نگیرد، روابط عمومی ها وظیفه خود را به خوبی انجام نداده اند و ضروری است که روابط عمومی ها خدمات دولت را بدون کوچکترین بزرگ نمایی به جامعه منتقل کنند تا مردم امیدوار شوند.
وی گفت: اگر روابط عمومی بتواند مردم را شاد و امیدوار کند بی شک گام موثری برای پیشرفت و توسعه این استان و همچنین در سطح ملی برداشته است چرا که اساسا انسان امیدوار می تواند خطر بپذیرد و سرمایه گذاری کند و در نهایت در حوزه کسب و کار موفق باشد.
افشانی با اشاره به نیاز روابط عمومی ها به اعتماد مردم گفت: روابط عمومی ها باید بدانند که اگر توانستند اعتماد مردم را نسبت به اطلاعات و اخباری که بازتاب می دهند جلب کنند، موفقیت ازآن آنها خواهد بود.
وی، تشخیص و فهم صحیح از نیازهای جامعه را از دیگر وظایف روابط عمومی ها دانست و افزود: نیاز سنجی یکی از وظایف مهم روابط عمومی هاست بنابراین، روابط عمومی ها باید نیاز جامعه را تشخیص دهند و با دانش و آگاهی و بر اساس نیازهای موجود در جامعه، اخبار را به مدیران سازمان ها و پاسخ و اقدام مدیران را نیز به مخاطبان که مردم هستند منتقل کنند.
وی گفت: هر زمان که بحرانی در جامعه حادث می شود روابط عمومی ها می توانند فضای جامعه را آنگونه که به نفع مردم است سازمان دهند.
او افزود: در زمان بحران، دستپاچگی و دادن خبرهای ضد و نقیض و سردرگم کردن مردم یکی از مشکلات عدیده در مبارزه با حوادث و کنترل مدیریت بحران هاست.
استاندار فارس اضافه کرد: بنابراین اطلاع رسانی در زمان بحران و درست عمل کردن نیز یک ضرورت است که باید روابط عمومی ها به آن توجه کنند.
افشانی از روابط عمومی ها خواست ضمن بازتاب اقدامات و خدمات دولت تدبیر و امید به جامعه، مردم را از مشکلات پیش روی دولت آگاه کنند تا انتظار مردم متناسب با توان دولت شکل گیرد.
27 اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی نامگذاری شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار