مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: سال گذشته ۲۷۷ مورد حریق در مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست رخ داد.
کد خبر: ۲۳۱۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵ 17 May 2016
تابناک فارس به نقل از مهر: علی تیموری در نشست اطفا حریق در مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست که در همدان برگزار شد، با اعلام رشد حریق در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳، گفت: به جز  استان لرستان که در سال ۹۴ کاهش حریق داشته سایر استان ها در این زمنیه روند افزایشی داشته اند.

تیموری با بیان اینکه در سال های اخیر نسبت به ۱۰ سال گذشته کاهش بسیار چشمگیری را در آتش سوزی جنگلها شاهد بودیم، ادامه داد: در پارک ملی گلستان هر سال کمتر از ۸۰۰ هکتار آتش سوزی ثبت نمی شد که این میزان در سال ۹۳ به بیش از ۱۲۰۰ هکتار رسید اما با اقدامات پیشگیرانه سازمان حفاظت از محیط زیست این میزان در سال ۹۴ به ۱۳۷ هکتار کاهش یافت.

۹۵ درصد آتش سوزی ها ناشی از عوامل انسانی است

وی با اشاره به اینکه ۹۵ درصد آتش سوزی ها ناشی از عوامل انسانی است، تاکید کرد: با یک برنامه ریزی دقیق، آموزش مردم و تحریک جوامع محلی و ایجاد گروه های خاصی که علاقه مند به محیط زیست هستند این درصدها کاهش یافت.

مدیرکل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: برنامه های پیشگیری از آتش سوزی ها در جلوگیری از وقوع حریق موثر است اما اگر به این مقوله توجه نشود نه تنها آتش سوزی ها افزایش می یابد بلکه اطفا حریق نیز بسیار سخت خواهد بود.

تیموری از آتش سوزی ۵۰۰ هکتار اراضی مناطق ۴ گانه محیط زیست در استان ایلام خبر داد و گفت: در سال ۹۳ استان فارس در رتبه اول میزان آتش سوزی ها قرار داشت و گلستان با ۱۲۱۶ هکتار رتبه دوم را داشت اما در سال ۹۴ استان فارس با ۹۳۷ هکتار همچنان در رتبه اول قرار گرفت و استان ایلام با ۵۲۳ هکتار در رتبه دوم قرار بود.

وی با بیان اینکه عمده آتش سوزی در استان ایلام در یک منطقه و ناشی از عوامل انسانی و درگیری های قومیت های محلی بود، توضیح داد: علیرغم اینکه در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ کاهش ۵۰ درصدی در وسعت حریق داشتیم اما در تعداد دفعات آتش سوزی این آمار بالاتر از سال گذشته است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۲۷۷ مورد حریق در مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست را شاهد بوده ایم گفت: این درحالی است که تعداد موارد حریق در این مناطق در سال ۹۳ به میزان ۲۱۶ مورد بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار