مدیر کل کتابخانه های عمومی استان فارس گفت: مدرن ترین و مجهزترین کتابخانه ها هم بدون کتابدار متخصص و متعهد کارآیی ندارند.
کد خبر: ۲۳۰۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۲ 15 May 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا:سعیده ابراهیمی یکشنبه در دیدار با جمعی از کتابداران کتابخانه های شیراز افزود: کتابداران باید علاوه بر توجه به اهمیت دانش افزایی، ارتباط فراگیر با مردم و اعضای کتابخانه را نیز مورد توجه قرار دهند.
وی بیان کرد: گرچه ایجاد زیرساخت، تجهیرات و منابع نقش مهمی در جذب مخاطب به کتابخانه های عمومی دارد اما کتابداران می توانند در هر شرایطی مردم را با این محیط دانش مدار و فرهنگی پیوند بزنند که کتابداران فارس در این زمینه گام های بلندی برداشته اند.
ابراهیمی با قدردانی از فعالیت های خلاقانه کتابداران فارس و شهر شیراز در ترویج کتابخوانی اظهارداشت: کتابخانه های عمومی علاوه بر وجهه علمی، میراث فرهنگی این سرزمین هستند که این نشان دهنده مسئولیت خطیر کتابداران در حفظ این میراث گرانبهای فرهنگی است.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس معتقد است کتابخانه ها دانشگاه هایی هستند که تاریخ نشان داده است بدون وجود آن ها هیچ پژوهش و نوآوری علمی شکل نمی گیرد.
وی اضافه کرد: کتابداران حلقه اتصال مردم با کتابخانه ها به عنوان دانشگاه های عمومی در جامعه هستند.
در این دیدار کتابداران شیراز به بیان مشکلات و مطالبات خود پرداختند.
در حال حاضر 203 کتابخانه عمومی در استان فارس وجود دارد که از این تعداد 163 کتابخانه نهادی، 39 کتابخانه مشارکتی و یک کتابخانه مستقل است که 331 کتابدار در این استان در این کتابخانه ها به مخاطبان خدمات دهی می کنند.
در کتابخانه های موجود در استان تعداد دو میلیون و 330 هزار نسخه کتاب وجود دارد.
همچنین 119 هزار و 500 نفر از مردم استان فارس در حال حاضر عضو کتابخانه های عمومی استان فارس هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار