مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان فارس گفت: امسال طرح ارائه كتاب در تمام فروشگاه ها و تعاوني هاي بزرگ در استان فارس اجرايي مي شود.
کد خبر: ۲۲۶۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶ 08 May 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا:بهزاد مريدي گفت: تلاش مي كنيم در قالب تفاهم نامه اي با اتاق اصناف استان فارس، پايه هاي تبليغاتي براي تمام سوپر ماركت ها و تعاوني هاي بزرگ فروش در استان تعريف شود و در اختيار آنها قرار گيرد تا كتاب هاي به روز با بسته بندي مناسب و در بهترين جاي اين فروشگاه ها در اختيار مردم قرار گيرد.
وي افزود: تاكنون چند كتابفروشي بزرگ در استان فارس براي اجراي اين طرح و تعريف پايه هاي تبليغاتي اعلام آمادگي كرده اند كه اميدواريم با اجراي اين طرح فروشگاه ها به مراكز خريد كتاب براي مردم تبديل شود.
مريدي اظهارداشت: اين طرح براي ترويج فرهنگ مطالعه در زندگي روزانه مردم استان است كه تلاش مي كنيم به جاي اينكه در فروشگاه ها دخانيات در بهترين مكان ها وجود داشته باشد، كتاب جايگزين شود.
وي با اشاره به برنامه هاي امسال در حوزه كتاب در استان اضافه كرد: از سال گذشته 22 طرح در حوزه مطالعه عمومي در حوزه كتاب در استان فارس آغاز شده است كه برخي از اين طرح ها در محافل عمومي از جمله كتاب در مترو، كتاب در اتوبوس و ايستگاه ها، رستوران ها و كافي شاپ ها در حال اجراست.
او ادامه داد: در سال جاري نيز عملياتي شدن و استمرار اين طرح ها را با جديت در استان دنبال مي كنيم.
مريدي عنوان داشت: هم اكنون در سطح شهر شيراز بيشتر كافي شاپ ها به كافه كتاب يا كافه هنر تبديل شده اند كه كتاب بر روي ميزها و در بين مردم به ويژه نسل جوان آمده كه اين يك افتخار براي فرهنگ فارس است.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس افزود: براي امسال نيز ميزان تغيير يا افزايش كافي شاپ ها و رستوران هاي محلي به كافه هاي كتاب نيز در دستور كار اين اداره كل است كه هم اينك اين طرح در يك رستوران بزرگ در شهر شيراز در حال اجراست.
وي گفت: در اين رستوران قفسه هاي كوچك كتابخانه اي در حاشيه هر ميز و مكان نشستن مردم تعريف و كتاب هاي كوچك جيبي در آن قرار داده شده كه با استقبال فراوان مردم روبرو شده است.
مريدي بيان كرد: براي اجراي اين طرح 700 جلد كتاب داده شده است.
او اظهارداشت: درحال رايزني براي تبديل ديگر سفره خانه هاي سنتي استان و تجهيز آنها به كتاب هاي كوچك و مفيد هستيم كه اجراي اين طرح ها در اماكن عمومي استان، گامي مهم در جهت ترويج و نهادينه كردن كتاب و مطالعه در استان است.
مريدي اضافه كرد: بر اين باوريم كافي شاپ ها، رستوران ها، سفره خانه هاي سنتي و ديگر اماكن عمومي در شهرهاي ما بايد به سمت كافه كتاب شدن حركت كنند زيرا وجود كتاب در دسترس مردم و بر روي ميزها مي تواند تاثير مثبتي براي انس بيشتر مردم با يار مهربان داشته باشد.
در حال حاضر 185 ناشر در استان فارس وجود دارد كه 150 ناشر و 113 چاپخانه فعال در استان فعال هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار