استاندار فارس اعتقاد دارد که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در همه حوزه‌ها مطرح بوده و باید دنبال شود و بر این اساس همه ارکان نظام به هر میزان که ظرفیت دارند، باید خود را موظف به دنبال کردن این سیاست‌ها و پاسخگویی بدانند.
کد خبر: ۲۲۲۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲ 01 May 2016
تابناک فارس به نقل از ایسنا: سید محمدعلی افشانی شامگاه شنبه 11 اردیبهشت در نود و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس با تصریح اینکه اقتصاد مقاومتی همه ارکان نظام را در بر می‌گیرد افزود: آن چیزی که از روحانیت توقع دارم این است که در خطبه‌های نماز جمعه و جلساتی که حضور دارند مطرح این موضوع را مطرح کنند که در اقتصاد مقاومتی اگر نگاه به دولت باشد هم 100 درصد با روح اقتصاد مقاومتی مخالف است و هم نتیجه بخش نخواهد بود.

استاندار فارس گفت: به لحاظ فرهنگی همه اقشار جامعه باید همراه باشند، فرهنگ مربوط به یک گروه خاص نیست و باید عمومیت داده شود. بندهای16،19 ،20 و 21 سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌تواند مبنای گفتمان فرهنگی باشند و با توجه به اینکه رویکرد این گفتمان غیردولتی بوده، متولی آن صداو سیما در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در اقتصاد مقاومتی بر موضوع تولید بیش از بندهای دیگر تاکید شده است و اساساً در زمینه اقتصاد هیچ کشوری نمی‌تواند جدای از سایر کشورهای دنیا قدمی بردارد و در دنیای امروزی، برای شکوفا شدن اقتصاد، ارتباط تنگاتنگ با سایر کشورها نیاز اساسی است.

وی افزود: اقتصاد به طور کلی و اقتصاد مقاومتی که اکنون ارائه شده است فرایندی دینامیک بوده و یک پروژه استاتیک نیست که تصور کنیم این پروژه در سال جاری به سرانجام می‌رسد بلکه این موضوع همواره وجود دارد. بندهای 24 گانه اقتصاد مقاومتی کامل بوده و تقریبا یک جمله اضافی در آن وجود ندارد.

استاندار فارس با اشاره به اینکه کشور ما جزو اولین کشورهای دنیا در داشتن برنامه‌های اقتصادی است، گفت: ما بیش از 70 سال سابقه برنامه‌ریزی مدون داریم و ماحصل تجربه برنامه‌های چند ساله به همراه دانش نیروهای دخیل و مجریان این برنامه‌ها، همین بندهای 24 گانه‌ای است که در اختیار ما قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه درون‌زا بودن روح اقتصاد مقاومتی بوده و بر آن هم تاکید شده است، افزود: درون زا بودن یعنی اینکه از همه توان و داشته‌های درون که منابع انسانی و فیزیکی را در بر می‌گیرد برای شکوفایی اقتصاد استفاده کنیم.

استاندار فارس بر ارزش نیروی انسانی تاکید و اضافه کرد: در برخی از شرکت‌های معتبر دنیا با تغییر مدیرشان، ده درصد از ازرش سهام آنان پایین می‌آید که این نشان دهنده ارزش نیروی انسانی است.

افشانی با اشاره به اینکه اخیراً باب جدیدی باز شده که ثروت را به سه قسمت سرمایه فیزیکی، ‌انسانی و اجتماعی تقسیم می‌کند، گفت: در دنیای توسعه یافته سرمایه اجتماعی مهم‌ترین بخش سرمایه است و اعتماد مردم به هم اولین سرمایه هر جامعه‌ای به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه نباید هیچ واژه معادلی برای اقتصاد مقاومتی ایجاد شود، افزود: اقتصاد مقاومتی خود گویا، کوتاه و با معناست و نباید واژه‌ای جایگزین آن شود.

استاندار فارس برون‌زا بودن را یکی دیگر از زوایای اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: دانش بشری متعلق به شخص و کشور خاصی نبوده و برای کل بشر کاربرد دارد و وقتی می‌گوییم برون زا یعنی از دانش بیرونی و بشری دنیا باید استفاده کنیم.

وی در خصوص جذب سرمایه گذار خارجی نیز گفت: دقیقاً بندی در اقتصاد مقاومتی در خصوص تشویق سرمایه گذاری خارجی با رویکرد صادرات در نظر گرفته شده که باید این موضوع را دنبال کنیم و سرمایه گذار خارجی را در اولویت قرار دهیم.

افشانی همچنین گفت: مصرف کالای داخلی یک ضرورت است و اگر جایی بر آن تأکید می‌شود باید در کنار آن نیز بر کیفیت و قیمت مناسب آن نیز تاکید شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار