مسئولان مرودشت با تشکل های مردم نهاد در تقابلند

نماینده تشکل‌های غیردولتی مردم‌نهاد مرودشت با انتقاد از مسئولانی که بر سر راه آن‌ها سنگ‌اندازی، مانع‌تراشی و چالش ایجاد می‌کنند، گفت: وجود تنها 20 تشکل در این شهرستان جوابگوی مطالبات مردم و درخواست جوانان نیست.
کد خبر: ۲۱۵۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳ 20 April 2016
تابناک فارس به نقل از فارس:محمد اکبری در نخستین نشست شورای اداری این شهرستان در سال جدید از تشکل‌های مردم‌نهاد به‌عنوان تسهیل‌گر و پل ارتباطی بین مردم و مسئولان یاد کرد و اظهار داشت: این نهادها از بطن و بدنه مردم بروز و ظهور پیدا کرده و دست توانا و توانمندی است که می‌تواند مشارکت مردم را در امور جامعه ملموس‌تر کند.

وی اهم فعالیت‌های این تشکل‌ها را در بسیاری از عرصه‌های و لایه‌های اجتماع عنوان کرد و بیان داشت: کشور ما جوان‌های بااستعداد، تلاشگر و پرانرژی دارد که همین موهبت و ظرفیت می‌تواند مشکل‌گشای امور مردم و یاریگر دولت و مسئولان نظام و انقلاب باشد.

نماینده تشکل‌های غیردولتی مردم‌نهاد شهرستان مرودشت با انتقاد از اینکه بسیاری از مسئولان نه‌تنها حامی ما در این مجموعه‌ها نیستند بلکه چنانچه بخواهیم یاری‌گر آنان باشیم و به‌عنوان‌مثال در پاک‌سازی اماکن عمومی حرکت کنیم و گامی را برداریم آن‌قدر سنگ‌اندازی، مانع‌تراشی و چالش ایجاد می‌کنند که اراده ادامه کار را از ما می‌گیرند.

اکبری یکی دیگر از اهداف و برون‌داد تشکیل این نهادها را بهره‌وری عنوان کرد و با اشاره به اینکه حضور مردم در بدنه و ساختار این تشکل کم‌رنگ است؛ افزود: در شهرستان مرودشت به‌عنوان دومین کلان‌شهر استان فارس با ظرفیت‌های منحصربه‌فرد در حوزه‌های مختلف به‌ویژه نیروی انسانی مستعد و همراه، وجود تنها 20 تشکل جوابگوی مطالبات مردم و درخواست جوانان نیست و نخواهد بود.

این مسئول زمینه فعلی فعالیت تشکل‌های ثبت‌ شده در شهرستان مرودشت را محیط‌‌زیست و منابع طبیعی، علمی و پژوهشی، نیکوکاری، خیران و دفاع از ارزش‌های ماندگار هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد و با اشاره به اینکه این تشکل‌ها و سازمان‌ها رقیب هیچ اداره و سازمانی نیستند، خاطرنشان کرد: ما دست هر فرد و یا گروهی که توانایی تأسیس و رهبری تشکل خاص مردم‌نهاد در این شهرستان را داشته باشد می‌فشاریم و ضمن همکاری در مراحل اداری و ثبت، در ادامه کار و فعالیت تشکل وی را مورد حمایت جدی قرار می‌دهیم.

نخستین سازمان مردم‌نهاد مرودشت بانام «همگام با طبیعت»، در شهریورماه 93 با مجوز اداره حفاظت محیط‌‌زیست این شهرستان تشکیل شد و در فرمانداری مرودشت به ثبت رسید.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار