مدیر كل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس گفت: اجرای مرحله دوم طرح پیمایش ملی وضعیت اجتماعی - فرهنگی جامعه ایرانی، در هفته نخست اردیبهشت 95 در شهرستان های این استان اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۲۱۴۷۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۱ 18 April 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا:سید علی محمد موسوی، دوشنبه در جمع خبرنگاران در شیراز افزود: مرحله دوم این طرح در ادامه مرحله نخست كه از پانزدهم تا بیست و پنجم بهمن سال 94 همزمان با مراكز استان های كشور در شیراز اجرا شد به اجرا در خواهد آمد.
وی، با اشاره به نامگذاری امسال به نام 'اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل'، از سوی رهبر معظم انقلاب بیان كرد: بی تردید، لازمه اقدام و عمل صحیح در هر حوزه، شناخت و درك درست و واقعی از مسایل و مشكلات آن حوزه و آگاهی كامل از اطلاعات مرتبط با آن است.
موسوی گفت: لازمه حكمرانی خوب در هر جامعه، فهم به روز از رضایت مندی، اعتماد و مشاركت مردم است و بر همین اساس، دولت تدبیر و امید از سال 93، اجرای طرح پیمایش ملی وضعیت اجتماعی – فرهنگی جامعه ایرانی را در دستور كار خود قرار داد.
مدیر كل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس ادامه داد: اجرای صحیح و دقیق مرحله دوم طرح پیمایش ملی وضعیت اجتماعی – فرهنگی جامعه ایرانی در گرو مشاركت آحاد افراد جامعه در آن است.
وی، هدف از اجرای این طرح را آگاهی مسئولان از نظرات مردم بر اساس یك شیوه علمی و كاملا تصادفی دانست و اظهار داشت: پس از اجرای طرح و جمع بندی مطالب، می توانیم یك تصویر درست از جامعه اجتماعی - فرهنگی كشور به دست آوریم.
او اضافه كرد: همچنین هدف دیگراجرای طرح پیمایش ملی سنجش سرمایه اجتماعی، افزایش دانش مدیران و برنامه ریزان كشور برای بهینه سازی سیاست های اجتماعی و فرهنگی كشور است.
موسوی گفت: انتظار ما از شهروندان این است كه برای ایجاد دقت بهتر و اطمینان بیشتر در جمع آوری اطلاعات، در پاسخ به شاخص های تعیین شده در فرم های تهیه شده طرح، با صبر و حوصله به پرسشگران پاسخ دهند چرا كه اطلاعات جمع آوری شده اساس برنامه ریزی ها و تصمیم گیری های كلان در بخش های مختلف كشور خواهد بود.
موسوی بیان كرد: مرحله دوم طرح پیمایش ملی وضعیت اجتماعی – فرهنگی جامعه ایرانی با همكاری فرمانداری ها و نیروهای انتظامی و امنیتی اجرا خواهد شد.
او افزود: تمام پرسشگران این طرح دارای معرفی نامه از استانداری فارس هستند و شهروندان می توانند در هنگام مراجعه پرسشگران، برای احراز هویت، از آنها تقاضای معرفی نامه كنند.
پس از تصویب اجرای طرح پیمایش سرمایه اجتماعی در سال 93 توسط شورای اجتماعی كشور، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با همكاری وزارت كشور و مركز افكارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) اجرای این طرح ملی را در دستور كار خود قرار دادند.
پس از سپری كردن مراحل و فرآیند علمی، داده های این پیمایش در ماه های آبان و آذر سال 93 در نقاط شهری و روستایی كشور با نمونه ای به حجم 14 هزار و 200 جمع آوری شد.
جامعه آماری این طرح، مجموع افراد بالای 18 سال خانوارهای شهری و روستایی ساكن در 31 استان كشور در زمان اجرای طرح را شامل می شد.
هر یك از افراد بالای 18 سال خانوارهای شهری و روستایی ساكن در هر استان، در زمان اجرای طرح، به منزله واحد آماری در نظرگرفته شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار