مدیرکل حفاظت محیط‌زیست فارس گفت: فیلم‌های منتخب جشنواره هنری فیلم سبز در شیراز اکران می‌شود.
کد خبر: ۲۱۱۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰ 12 April 2016
تابناک فارس به نقل از فارس: حمزه ولوی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هنر قدمتی به تاریخ بشریت دارد و اشکال مختلف هنری در ارتباط انسان و احساس او مؤثر بوده است.

وی افزود: سریع‌ترین نوع آگاهی‌رسانی هنر است که به‌طور مستقیم احساس مخاطب را هدف می‌گیرد و به کوتاه و زیباترین شکل محتوایی را منتقل می‌کند.

رئیس ستاد برگزاری جشنواره فیلم سبز تصریح کرد: در محیط‌زیست که سابقه آن به بیش از 50 سال می‌رسد مقوله هنر در ابتدا کمتر موردتوجه بود و قدرت این ابزار به‌خوبی شناخته‌شده نبود و بیشتر فعالیت ما جنبه حفاظت فیزیکی داشت.

وی خاطرنشان کرد: قانون‌گذاران این را پیش‌بینی می‌کردند که با توجه به گستردگی مسائل محیط‌زیست، این مقوله تنها نباید بر عهده یک دستگاه باشد و به همین دلیل در قانون اساسی بر وجهه همگانی وظیفه حفاظت از محیط‌زیست تأکید شده است.

ولوی بیان کرد: هدف از برگزاری جشنواره فیلم سبز ارتقای آگاهی‌های عمومی نسبت به مسائل زیست‌محیطی، تقویت هنرهای مقوم فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست، ایجاد ارتباط وسیع با مخاطب، ارتقای آگاهی‌های زیست‌محیطی و درنهایت تشویق برساخته‌های هنری ـ زیست‌محیطی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سؤال خبرنگاران، یادآور شد: شهرداری‌ها در سطح شهرها، دهیاری در سطح روستاها، بخشداری‌ها در سطح جاده‌های مواصلاتی و راه و شهرسازی در محورهای اصلی مسئول پاک‌سازی زباله هستند که تاکنون در این زمینه کاری در فارس انجام‌نشده است.

مدیرکل محیط‌زیست‌ فارس عنوان کرد: نباید در جاده بیضا به سمت بهشت گمشده با انبوه زباله و پلاستیک مواجه شویم یا در جاده هفت بر و شیراز به کازرون به مرودشت سعادت‌آباد به ارسنجان، در اطراف مهارلو، در بستانک مرودشت، مارگون سپیدان و ... همه جا منظره انبوه زباله را ببینیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار