مدیر گروه قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شیراز:50 درصد بیماران سکته حاد قلبی در راه رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست می‌دهند.از هر سه نفر ایرانی یک نفر قند خون بالا دارد و نیز 35 درصد افراد جامعه دچار افزونی قند خون هستند. مصرف مواد ارزان نشاسته‌ای به‌جای پروتئین‌ها 30 درصد کودکان ما را دارای اضافه‌وزن کرده و در آینده یک نسل چاق را تحویل خواهیم گرفت.تعداد زنانی که سیگار مصرف می‌کنند در جامعه افزایش‌ یافته است.
کد خبر: ۱۸۶۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۵ 24 February 2016
تابناک فارس به نقل از فارس:دکتر محمدعلی بابایی بعد از ظهر امروز در سمینار مدیریت سکته حاد قلبی اظهار داشت: تشخیص دقیق الکتروکاردیوگرافی و مانیتورینگ قلبی یکی از راه‌های رسیدگی به‌موقع به بیماران سکته قلبی است.

وی افزود: 90 درصد مراکز درمانی استان فارس نوار قلب بیماران را در لحظه از طریق رایانه برای پزشکان متخصص می‌فرستند.

این مسئول با ارائه مطالبی با سرفصل عوامل خطر بیماری‌های قلبی، آناتومی قلب و ارزیابی سریع خاطرنشان کرد: قلب در طول 75 سال زندگی به‌اندازه یک نفت‌کش بزرگ خون به بدن پمپاژ می‌کند.

بابایی اضافه کرد: از دوران نوزادی با نوشیدن شیر پرچرب مادر در رگ‌های کرونر قلب چربی‌های اشباع جمع می‌شود.

وی با طرح این پرسش که چرا بیماری‌های قلبی در کشور شیوع یافته است، یادآور شد: از هر سه نفر ایرانی یک نفر قند خون بالا دارد و نیز 35 درصد افراد جامعه دچار افزونی قند خون هستند.

بابایی روش زندگی در ایران را استاندارد ندانست و افزود: فرهنگ تغذیه در کشور باید متحول شود و در این زمینه به نگرشی تازه نیازمند هستیم.

وی با اظهار نگرانی از افزایش مصرف غذاهای پرکالری در ایران تصریح کرد: مصرف مواد ارزان نشاسته‌ای به‌جای پروتئین‌ها 30 درصد کودکان ما را دارای اضافه‌وزن کرده و در آینده یک نسل چاق را تحویل خواهیم گرفت.

این مسئول با تأکید بر این نکته که دانش‌آموزان را باید به پیام‌آوران بهداشت تبدیل کرد، اظهار داشت: فرزندان باید به‌گونه‌ای در مدارس آموزش ببینند که در خانه به والدین خود درباره غذاهای غیرمفید هشدار دهند.

وی سیگار را به‌عنوان یکی از عوامل ایجاد سکته قلبی دانست و هشدار داد: تعداد زنانی که سیگار مصرف می‌کنند در جامعه افزایش‌ یافته است.

بابایی بر ضرورت وقت‌گذاری برای ورزش تأکید کرد و افزود: در زندگی ما مدیریت زمان باید جایگزین زندگی تقلیدی و احساسی شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار