رئيس پليس فتا استان فارس در خصوص برخي مضرات دوستي های اينترنتی دلبستگی های مجازی هشدار داد.
کد خبر: ۱۸۲۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲ 16 February 2016
تابناک فارس به نقل از پایگاه خبری پلیس:سرهنگ سیدموسی حسینی گفت: یکی از آسیب‌های فضای مجازی، دوستی‌های اینترنتی نادرست است که سبب می‌شود دو طرف در یک فضای غیرواقعی، شناخت واقعی از همدیگر کسب نکنند و در ادامه این ارتباط و دوستی به دلیل وابستگی عاطفی طرفین و یا یکی از آن دو، تصمیمات احساسی و آنی را برای زندگی خود بگیرند.
وي با اشاره به افت تحصیلی و رکود علمی افراد دارای دلبستگی‌های اینترنتی، هشدار داد: دل‏ مشغولی و اضطرابی که در اثر دوستی‌های اینترنتی بوجود می‏‌آید، بزرگترین سد راه تعالی علمی و تحصیلی است.
رئيس پليس فتا استان فارس افزود: وقتی شخص ارتباطی را در چت برقرار می‌کند، فرد مقابل در آغاز ارتباط حس می کند که این برقراری ارتباط به زودی قطع می‌شود و تنها برای وقت‌گذرانی است، اما پس از مدتی آغاز این ارتباط شکل می‌گیرد و ابراز احساساتی که بعدا ممکن است از سوی دو طرف مطرح شود و دلبستگی‌هایی را به وجود آورد که این دلبستگی‌ها در درازمدت عوارضی مانند مقوله دختران فراری یا سوء ‌استفاده‌های جسمی و جنسی را به دنبال دارد.
سرهنگ حسيني اظهار كرد: برخی از این روابط که مبتنی بر هوسرانی و سرگرمی است، پس از مدتی رو به سردی و افول می رود.
وي بيان كرد: جاذبه و دل ربایی‏‌ها مربوط به روزها و ماه‏‌های اول دوستی است، اما دیری نمی‌پاید که این روابط عادی شده و به جدایی می‌کشد.
رئيس پليس فتا استان فارس تصريح كرد: حس تنوع طلبی انسان از یک طرف و فقدان عامل بازدارنده از طرف دیگر، باعث می‏‌شود برخی سراغ ازدواج و تشکیل خانواده نروند و جامعه‌‏ای که از تشکیل کانون خانواده استقبال نکند هیچ‏گونه ضمانتی برای رشد و شکوفایی فضایل انسانی در آن وجود ندارد، عمده خوبی‏‌ها و کمالات والای انسانی در پرتو تشکیل خانواده‌‏ای سالم، به فعلیت می‏‌رسد.
سرهنگ حسینی با بيان اينكه هر انسانی در سرشت و نهاد خویش به دنبال پاکی‏‌ها و نجابت است، خاطر نشان كرد: دخترانی که در پی این روابط آلوده هستند در حقیقت پشت پا به سرنوشت خود زده‏‌اند و این امر باعث می‏‌شود که آن‏ها به جرم آلودگی به این روابط شرایط ازدواج پاک را از دست بدهند.
وي  اظهار كرد: این گونه روابط ناسالم حتی در ازدواج پسران نیز تاخیر ایجاد می‌کند، اما دختران بیشتر از پسران در معرض این آسیب قرار دارند.
رئيس پليس فتا استان فارس گفت: پلیس فتا از هموطنان درخواست می¬کند در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir ايميل: fars_fata@police.ir  و يا تلفن : 2183919-071  بخش تماس با پليس فتا گزارش كنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار