احمدرضا دستغیب که سرپرستی هیئت پارلمانی ایران در سفر به ویتنام برای حضور در اتحادیه بین المجالس جهانی را برعهده دارد،گفت:موضوع تروریسم فقط محدود به یک گروه و جریان در یک نقطه نیست زیرا در حال حاضر، گروههای تروریستی بسیاری با عناوین و اسامی مختلف در منطقه فعالیت می کنند که امنیت و صلح را در خاورمیانه به خطر انداخته اند.
کد خبر: ۱۷۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۱ 29 March 2015
به گزارش تابناک فارس و نقل از پایگاه اطلاع رسانی خانه ملت،سرپرست هیئت پارلمانی ایران در سفر به ویتنام با اعلام حمایت از کشورهایی که موضوع قطعنامه را در ارتباط با پدیده شوم تروریسم قرار دادند، تاکید کرد: تلاش داریم موضوع تروریسم فقط محدود به یک گروه و جریان در یک نقطه خاص نشود.

احمدرضا دستغیب که سرپرستی هیئت پارلمانی ایران در سفر به ویتنام برای حضور در اتحادیه بین المجالس جهانی را برعهده دارد، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت گفت: مراسم افتتاحیه اتحادیه بین المجالس جهانی شب گذشته برگزار شد و یکصد و سی و دومین دوره این اجلاس با حضور هیئت پارلمانی ایرانی رسما آغاز به کار کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی قبل از شروع مراسم افتتاحیه، به طور فعال برنامه خود را شروع کرده بود که کمیته حقوق بشر با شرکت دکتر جلالی برگزار شد و موضوعات مختلفی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی بیان کرد: همچنین نشست زنان در روز گذشته برگزار شد و خانم افتخاری به نمایندگی از زنان پارلمان ایران در آن شرکت کرد و در سه نوبت به بیان دیدگاهها و نظرات جمهوری اسلامی پرداخت.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: همچنین هیئت پارلمانی ایرانی در نشست های حاشیه ای و جنبی اجلاس همچون جلسه بین المجالس اسلامی، جلسه آسیا پاسفیک و جلسه مجالس آسیایی شرکت کردند و اهمّ بحث آن بود که پیشنهاد جمهوری اسلامی در ارتباط با تروریسم در قطعنامه پایانی طرح شود.

دستغیب گفت: هیئت ایرانی ضمن حمایت از کشورهایی که موضوع قطعنامه را در ارتباط با پدیده شوم تروریسم قرار دادند، تاکید داشت موضوع تروریسم فقط محدود به یک گروه و جریان در یک نقطه نیست زیرا در حال حاضر، گروههای تروریستی بسیاری با عناوین و اسامی مختلف در منطقه فعالیت می کنند که امنیت و صلح را در خاورمیانه به خطر انداخته اند.

دستغیب تصریح کرد: اعضای آسیا پاسفیک و نمایندگان کشورهای اسلامی و آسیایی کاملا به خطر گروههای تروریستی پی بردند و اجماع نظر خوبی در این رابطه شکل گرفته که امیدواریم مجموعه اقداماتی که طی این دو روز در مورد قطعنامه پایانی صورت میگیرد، مورد توافق مجمع نیز قرار گیرد.

سرپرست هیئت پارلمانی ایران در سفر به ویتنام همچنین درباره برنامه امروز صبح این هیئت توضیح داد: 49 نفر از روسای مجالس کشورها در این اجلاس شرکت دارند و هیئت ایرانی دیدارها و گفتگوهایی با سران مجالس و روسای هیئت های پارلمانی برای تبیین ابعاد پیشنهادات جمهوری اسلامی در رابطه با پدیده شوم تروریسم و رفع خشونت برای رسیدن به صلح پایدار داشته است.

به گزارش خانه ملت در هیئت پارلمانی ایرانی، مؤید حسینی صدر، یوتاتن بت کلیا، کاظم جلالی، جواد جهانگیرزاده، حسین سبحانی نیا، علیرضا سلیمی، غلامرضا نوری قزلجه، لاله افتخاری و علی افراشته معاون اجرایی رئیس مجلس شورای اسلامی حضور دارند.

صد و سی و دومین نشست مجمع جهانی بین المجالس به صورت رسمی از 8 فروردین گشایش یافت و تا 12 فروردین در هانوی پایتخت ویتنام برگزار می شود.
برچسب ها: دستغیب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار