نماینده ولی‌فقیه در استان فارس گفت:مراکز تولیدی در شرایط امروز جامعه ما به سبب مسائل گذشته از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند که این مراکز معیشت مردم را تأمین می‌کنند و تا معیشت نباشد باور نیست و اگر دین به معیشت مردم توجه نداشته باشد آن دین کامل نیست.
کد خبر: ۱۷۰۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷ 26 January 2016

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی ظهر امروز در نشست ستاد دهه فجر این استان اظهار داشت: انقلاب اسلامی مبتنی بر مبانی ارزشی است که مورد قبول تمام انسان‌های آگاه و آزاده جهان واقع شده و اینکه مطمئن هستیم این انقلاب تا ظهور صاحب اصلی آن پایدار می‌ماند همین ویژگی است که چارچوب انقلاب را ساخته و اگر اشکال و ابهامی باشد در نحوه ارائه ما است.

وی افزود: در تعریف می‌توان چارچوب انقلاب را مصداق این آیه قرآن کریم دانست «اخرج شطاه فازره فاستغلظ فاستوی علی سوقه یعجب الزراع لیغیظ بهم الکفار» یعنی چونان بذری است که در جای مناسب قرار گرفته که کشاورزی بصیر آن را تربیت کرده و سپس رشد یافته، ریشه و ساقه آن همه جا را فرا گرفته و نتیجه آن خشم دشمنان نسبت به آن است.

امام‌ جمعه شیراز اضافه کرد: بذر به بار نشسته نهضت امام مورد کینه دشمنان انسانیت قرارگرفته و برای در هم شکستن آن تلاش می‌کنند، اما با شکست مواجه می‌شوند که دلیل آن مبتنی بودن انقلاب بر ارزش‌های والای انسانی و همگام بودن با فطرت انسانی است که هرکس با آن مخالفت کند به مخالفت با جریان رودخانه حریت و آزادگی پرداخته و نمی‌تواند پایدار باقی بماند.

آیت‌الله ایمانی تبیین کرد: این باور ما مستند به شواهد بسیار است که در این سال‌ها حوادث بسیاری شاهد بوده‌‌ایم که هر یک می‌توانست انقلابی را نابود و ملتی را از صحنه جغرافیای بشری خارج کند، اما همه آن حتی اگر حوادث دست به دست هم داده، کمترین خللی در حرکت امت ایجاد نکرده و موجب صلابت بیشتر این بنیان شده است.

وی بیان کرد: سختی‌ها این مجموعه را آبدیده کرده و حوادث تلخ طراحی شده توسط دشمنان حتی منجر به ایجاد ظرفیت برای این انقلاب شده است.

نماینده ولی‌فقیه در فارس توضیح داد: دهه فجر فرصتی برای افراد است که این ارزش‌ها و خصوصیات را در مقیاس کلان، خرد و متوسط به جهانیان نشان دهند و نخبگان به ارزیابی بنشینند که چه انقلابی داریم و بر چه پایه‌ای استوار است که با این همه دشمنی و برنامه‌ریزی سراپا ایستاده و اهداف خود را دنبال می‌کند و روزبه‌روز باعزت بیشتری مواجه می‌شود.

امام‌ جمعه شیراز ادامه داد: ارائه نکاتی که به پایداری انقلاب منتهی شده و نقد کارشناسانه نسبت به آسیب‌هایی که در جامعه وجود دارد از ضرورت‌های برنامه‌های دهه فجر است و باور ما این است که آسیب‌ها به سبب فاصله گرفتن از اسلام و تعالیم حیات‌بخش آن است و تا زمانی که به جایگاه اصلی بازنگردیم آسیب ما را تهدید می‌کند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس تأکید کرد: مسائل معیشتی و اقتصادی در اثر فاصله گرفتن از تعالیم اقتصادی اسلام و رو آوردن به مکاتب غربی و شرقی رخ‌ داده و آسیب‌های متعدد را رقم زده است.

وی عنوان کرد: انتظار این است که در ایام دهه فجر در رسانه‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز کارگری و سایر برنامه‌هایی که برگزار می‌شود تحلیل ارزش‌ها صورت پذیرد و معیارهای پایداری انقلاب به شکلی مناسب ارائه شود.

به گفته وی، یکی از مسائل کاربردی و تأثیرگذار مقایسه بین مقطع قبل از پیروزی انقلاب و بعد از آن است که به پهنای یک کشور است و باید برای جوانان و نوجوانان تحلیل شود.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب 80 درصد ثروت کشور در دست 20 درصد جمعیت بود، خاطرنشان کرد: آمار باسوادان، تعداد دانشجویان قبل و بعد از انقلاب، آمار وضعیت بهداشت و سلامت جامعه و میزان امید به زندگی و شاخص پروژه‌های عمرانی و خدمات در روستاها و بسیاری مسائل دیگر باید با دوران طاغوت مقایسه شود تا نسل جدید واقعیات را بداند.

امام‌ جمعه شیراز یادآور شد: ما نباید آنهایی که برای انقلاب سرمایه‌گذاری کردند را فراموش کنیم، کسانی که ایستادند تا ما بتوانیم سخن بگوییم و این دهه فرصتی برای رسیدگی به آنان است.

وی متذکر شد: شهدایی داریم که ممکن است سالیان متمادی کسی سراغ آنان نرفته باشد، خانواده‌های چهار و سه و دو شهیدی مطرح هستند و گاه هیچ‌کس سراغ آنها نرفته و شهدای انقلاب برخی حتی فراموش‌ شده‌اند که نباید این‌گونه باشد و باید این سرمایه‌ها را حفظ کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس بیان کرد: مراکز تولیدی در شرایط امروز جامعه ما به سبب مسائل گذشته از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند که این مراکز معیشت مردم را تأمین می‌کنند و تا معیشت نباشد باور نیست و اگر دین به معیشت مردم توجه نداشته باشد آن دین کامل نیست.

وی اضافه کرد: در قرآن درباره معیشت آیات و دستورالعمل‌های متعدد داریم و بالا رفتن تولید و سطح درآمد در استان، می‌تواند به رفع نارسایی‌های معیشتی بیانجامد و بهترین خدمتی باشد که در ایام دهه فجر شیرینی انقلاب را به افراد گرفتار بچشاند.

امام‌ جمعه شیراز در توصیه‌ای خطاب به مسئولان اظهار داشت: باید به مراکز تولیدی دچار رکود و نیمه تعطیل و به تشکیلات بسیج و اقتصاد مقاومتی رسیدگی شود و مبارزه با فقر مدنظر قرار گیرد که با تأمین معیشتی بسیاری مفاسد از بین می‌رود.

وی متذکر شد: مسائل سیاسی و جناحی نان‌وآب نمی‌شود و باید به نیازمندی‌های اصلی جامعه را پاسخ دهیم و آسیب‌ها را ببینیم و بافکر و اندیشه و تعامل آن را برطرف کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار