رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس با اشاره به فعالیت بیش از 141 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در این استان، از سهم 20 درصدی این واحدها در تولید ناخالص داخلی فارس خبر داد. خبرگزاری فارس: سهم 20 درصدی واحدهای صنفی در تولید ناخالص داخلی فارس
کد خبر: ۱۶۶۸۸۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸ 20 January 2016
تابناک فارس به نقل از فارس:علی همتی با تأکید بر لزوم هم‌افزایی و همراهی با تشکل‌های صنفی و صنعتی و رفع موانع موجود، پرهیز از بخشی‌نگری را خواستار شد.

وی با اشاره به برگزاری دهمین جلسه کمیسیون نظارت مرکز این استان که در زمینه‌هایی مانند وضعیت عملکرد تشکل‌های صنفی شهرستان مهر، برگزاری همایش فصلی مسئولان تشکل‌های صنفی، بررسی مجدد رسته تولید بتن آماده و حمل بتن با تراک میکسر و طرح نامه‌های رسیده صورت گرفت از جایگاه ویژه و مؤثر این کمیسیون سخن گفت و عنوان داشت: برقراری ارتباط و ایجاد هماهنگی بین اتحادیه‌ها و اتاق اصناف شهرستان‌ها با سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی در راستای وظایف و اختیارات آن‌ها و همچنین نظارت بر اتحادیه‌ها و اتاق اصناف هر شهرستان ‌با وظایف و اختیارات مشخص ازجمله اهداف برگزاری گروه نظارت این استان است.

همتی کمیسیون نظارت را بالاترین مرجع رسیدگی به مسائل حوزه صنفی خواند و با تأکید بر لزوم اجرای مصوبات این گروه به برنامه‌های دولت در افزایش تعامل با تشکل‌ها و بخش‌های خصوصی، تولیدی و خدماتی برای حل مشکلات اقتصادی کشور اشاره و تصریح کرد: بهره‌گیری از اختیارات این گروه در راستای تعامل با سایر دستگاه‌ها بسیار لازم و ضروری است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس خاطرنشان کرد: تسهیل در فرآیند تولید و بهبود فضای کسب‌وکار یکی از سیاست‌های اصلی دولت و مورد تأکید وزیر صنعت، معدن و تجارت است که باید با تعامل و همفکری، همدلی و هم‌زبانی در راستای تحقق این هدف و رفع مشکلات موجود در کسب‌وکار بکوشیم.

همتی با تأکید بر حل‌وفصل چالش‌ها در حوزه صنفی و صنعتی این استان بدون بخشی‌نگری گفت: برای هم‌افزایی و همراهی با تشکل‌های صنفی و صنعتی در تصمیم‌گیری‌ها و رفع موانع باید از بخشی‌نگری بپرهیزیم از این‌رو لازم است صاحب‌نظران، کارآفرینان، تجار، تولیدکنندگان و سایر تشکل‌های صنفی و صنعتی در راستای توسعه بیش‌ازپیش استان فارس به‌منظور ایجاد اشتغال پایدار و شکوفایی اقتصادی از هیچ کوششی دریغ نکنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس به برگزاری کارگاه‌های آموزشی متعدد در زمینه‌های آشنایی اصناف با فرهنگ بازار، مسائل خریدوفروش، قوانین و مقررات نظام صنفی، فعال‌سازی اتحادیه‌های صنفی، مکانیزه کردن فرآیندهای انجام کار و تلاش برای برقراری تعاملات منطقی بین اتاق اصناف و دستگاه‌های اجرایی را از برنامه‌های این سازمان در حوزه اصناف برشمرد و با اشاره به تأثیر اصناف در تولید به‌ عنوان بنگاه‌های اقتصادی و شبکه توزیع کالا بیان کرد: یکی از اهداف و سیاست‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت، افزایش آموزش و بهره‌وری در صنوف و سایر واحدهای تولیدی است.

وی با اشاره به سهم 20 درصدی بیش از 141 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب فارس در تولید ناخالص داخلی این استان بیان داشت: بیش از 50 هزار واحد صنفی تولیدی و خدمات فنی در فارس فعال است که تلاش می‌شود این واحدها توسعه یابند و در قالب شهرک صنفی تخصصی ساماندهی شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار