عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فتنه ۸۸ و داشتن بصیرت لازم برای جلوگیری از تکرار آن گفت: هوای نفس و تبعیت از آن فتنه ۸۸ را رقم زد.
کد خبر: ۱۶۶۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷ 19 January 2016
تابناک فارس به نقل از تسنیم:آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب در مراسم جشن ولادت امام حسن‌عسکری(ع) که در حسینیه تیرونجان شهرستان استهبان برگزار شد، با تشریح دلایل آغاز فتنه اظهار داشت: آغاز فتنه دو علت دارد و علت اصلی آن هوای نفسی بود که تبعیت شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: عده‌ای در سال 88 با هوای نفس خود راه افتادند و این نظام را متهم کردند که در انتخابات تقلب شده است؛ عده‌ای دیگر نیز آنان را تبعیت کرده و به هوای آنان چرخیدند که این نیز سبب ایجاد فتنه شد، امروز نیز باید حواسمان جمع باشد نه به هوای نفس خود بچرخیم و نه تابع هوای نفس دیگران باشیم.

آیت‌الله دستغیب با اشاره به اینکه یکی از اسباب فتنه بدعت‌ها است، خاطرنشان کرد: باید در این زمینه مراقب بود و میزان را نیز امام و رهبری و مراجع مسلم شیعه قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: در مسائل سیاسی و اجتماعی به طور قطع مرجع امور مقام معظم رهبری است و مواضع را باید به‌طور دقیق با ایشان مطابقت داد و اجازه نداد سر سوزنی انحراف میان مواضع خود و مواضع ایشان پیدا شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تلاش دشمنان تیشه به ریشه شیعه‌زدن است، گفت: باید متوجه بوده و استقامت در راه حق داشته باشیم. اگر امروز می‌خواهیم از فتنه در امان باشیم، باید بصیرت پیشه کرده و در راه ولایت‌فقیه ثابت قدم بمانیم.

وی همچنین با اشاره به مقام و جایگاه عظیم شهدا در نزد خداوند متعال، از حضور باشکوه مردم شهرستان استهبان در تشییع کاروان شهدای گمنام تجلیل کرد.

آیت‌الله دستغیب همچنین در سخنان خود با اشاره به آیات و روایات به بیان فضیلت‌های امام حسن عسکری(ع) و وظایف مردم در جامعه امروز برای تبعیت از امامت اشاره کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار