از آمار بازدید از اماکن تاریخی،فرهنگی و پربازدیدترین اماکن استان و شهرستان های دارای بیشترین اسکان مسافران و پر حادثه ترین جاده های استان؛ تا آمار اسکان مسافران نوروزی و خانه های اجاره ای و اسکان در مدارس استان و همچنین صدرنشینی فرودگاه شیراز در جذب مسافران نوروزی.
کد خبر: ۱۶۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲ 23 March 2015
تابناک فارس:
آمار اقامت مسافران در مراکز اقامتی استان؛تا کنون
واحدهای اقامتی استان فارس شامل هتل، هتل آپارتمان، خانه مسافر، چادرهای مسافرتی، سالن های ورزشی، کلاس های مدارس و خانه های استیجاری است.
از 28 اسفندماه 93 تا دوم فروردین ماه امسال حدود 440 هزار مسافر نوروزی در مراکز اقامتی این استان اسکان یافتند.
هم اینک 50 هتل، 13 هتل آپارتمان و 135 مهمانپذیر در این استان است.
ظرفیت هتل ها،مهمانپذیرها و هتل آپارتمان ها
ظرفیت هتل های استان هفت هزار و 500 نفر است و در مهمانپذیرها نیز برای 15 هزار و 500 نفر و در هتل آپارتمان ها برای یک هزار و 400 نفر در تعطیلات نوروز 94 ظرفیت اقامت فراهم شده است.
آمار خانه های اجاره ای
امسال علاوه بر مراکز اقامتی در استان، هزار و 200 خانه استیجاری برای مهمانان نوروزی استان شناسایی و ساماندهی شد که اطلاعات این خانه ها در مبادی ورودی شهرها در اختیار مسافران قرار می گیرد.
آمار اسکان در کلاس های درس
در استان فارس، 18 هزار و 960 کلاس درس نیز برای اسکان میهمانان نوروزی آماده و در حال بهره برداری است.
در این مدت 120 هزار و 350 نفر از هموطنان از تسهیلات فراهم شده برای اسکان در 68 پایگاه ستاد تسهیلات نوروزی آموزش و پرورش استفاده کردند.
آمار بازدید از اماکن تاریخی فرهنگی
از 25 اسفندماه 93 تا دوم فروردین ماه 325 هزار و 310 نفر از اماکن تاریخی، فرهنگی زیر نظارت این اداره کل دیدن کردند که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، افزایش هفت درصدی را نشان می دهد.
پربازدیدترین اماکن تا امروز
حافظیه، مجموعه جهانی تخت جمشید، آرامگاه سعدی، مجموعه جهانی پاسارگاد و مجموعه فرهنگی ارگ کریم خانی به ترتیب بیشترین شمار بازدیدکنندگان را در این مدت به خود اختصاص داده اند.
فرودگاه شیراز در صدر جذب مسافر نوروزی
فرودگاه‌های شیراز،مشهد و کیش رکورد‌دار جذب مسافران نوروزی شدند. شرکت مادرتخصصی فرودگاه‌های کشور، فرودگاه‌های مشهد، کیش و شیراز را در صدر جذب بیشترین پرواز از ۲۵ اسفندماه سال ۹۳ تا یکم فروردین‌ماه سالجاری برشمرد.
21 هزار نفر زیر باران از تخت جمشید بازدید کردند
بنا بر آمار فروش بلیط در مجموعه جهانی تخت جمشید 20 هزار و 765 نفر دوم فروردین ماه از این مجموعه جهانی دیدن کردند.
بیشترین اسکان در مدارس، در کدام شهرستانهای فارس بوده؟
بعد از شیراز شهرستان‌های مرودشت، خرمبید، لارستان و آباده بیشترین اسکان را در مکان‌های متعلق به آموزش‌وپرورش داشته‌اند.
پر حادثه ترین جاده های استان
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی فارس محور ارتباطی شیراز - اصفهان را حادثه خیزترین جاده استان از نظر تعداد مجروحان سوانح رانندگی در تعطیلات نوروز امسال عنوان کرد.از لحاظ تعداد تصادفات و مجروحان جاده فسا – بندرعباس نیز دومین جاده حادثه خیز استان از 27 اسفند 93 تا دوم فروردین 94 بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار