مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: با توجه به این که خشکسالی های چند سال اخیر تعدادی از باغ های آبی این استان را از رده خارج کرده است، واگذاری اراضی شیبدار برای ایجاد باغ به متقاضیان، جایگزین مناسبی برای باغ های آبی است.
کد خبر: ۱۵۹۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰ 07 January 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا:عبدالعلی کریمی، در حاشیه نشست روسای واحد امور اراضی مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان های فارس بیان داشت: واگذاری اراضی شیبدار به متقاضیان ایجاد باغ در استان فارس یکی از تصمیمات مهم این نشست بود.

وی ادامه داد: متقاضیان اراضی شیبدار به ویژه در مناطقی که از بارندگی نسبتا خوبی برخوردار است، می توانند برای جایگزینی باغ های آبی که خشکسالی آنها را از ثمر دهی ساقط کرده است، به اداره امور اراضی شهرستان مربوطه مراجعه کنند.

کریمی در بخش دیگری از مطالب خود اظهار داشت: عملیات نقشه برداری هوایی (کاداستر) با هدف سند دار کردن زمین های کشاورزی با جدیت از سوی وزارت جهاد کشاورزی در حال پیگیری است تا بهره برداران بتوانند اسناد زمین کشاورزی خود را دریافت کنند و با خاطری آسوده به تولید محصول بپردازند.

وی گفت: از سوی دیگر با اجرای طرح کاداستر، مسایل و مشکلات حقوقی مربوط به آن دسته از اراضی کشاورزی که فاقد سند مالکیت هستند با صدور سند برای آنها حل و فصل خواهد شد.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس افزود: تغییر کاربری غیر مجاز اراضی کشاورزی، یکی از مشکلاتی است که در حوزه زمین و امور اراضی با آن رو به رو هستیم.

کریمی بیان کرد: بارها اعلام کرده ایم اگر کشاورزان قصد دارند در اراضی کشاورزی متعلق به خود، ساخت و سازی انجام داده و یا طرحی اجرا کنند، باید ابتدا درخواست و مدارک لازم را ارایه دهند تا پس از بررسی مجوزهای قانونی را دریافت کنند در غیر این صورت ما ناگزیریم بر اساس قوانین و مقررات موجود، ساخت وسازهای غیر مجاز را به مراجع قضایی معرفی کنیم.

کریمی افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون در ارتباط با متخلفانی که به صورت غیر قانونی، کاربری زمین های کشاورزی را به مسکونی تغییر داده و یا آنها را به صورت قطعات کوچک تبدیل و در آن مبادرت به ساخت و ساز کرده اند، بیش از یک هزار پرونده تشکیل شده و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شده اند.

وی ادامه داد: همچنین از ابتدای سال 94 تا به حال، بیش از 50 مورد از این ساخت و سازهای غیر قانونی در استان فارس تخریب و احکام زیادی نیز مبنی بر تخریب این گونه ساخت و سازها صادر شده است.

کریمی گفت: دستگاه های نظارتی و قضایی از ما انتظار دارند که آرای صادره را اجرایی کنیم و کاربری اراضی کشاورزی را که به صورت غیر مجاز به مسکونی تغییر داده شده از نو در مسیر تولید محصولات کشاورزی، احیا کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار