امسال برای هر آموزش دهنده در صورت قبولی فرد بی سواد 700 هزار تومان پرواخت می شود.
کد خبر: ۱۵۷۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۵ 04 January 2016
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: رییس نهضت سواد آموزی کشور امروز در نهمین جلسه پشتیبانی سواد اموزی استان فارس گفت:  هر سال حدود 250 میلیارد تومان صرف باسواد کردن بیسوادان می شود و امسال برای هر آموزش دهنده در صورت قبولی فرد بی سواد هر نفر700 هزار تومان وبه سواد اموز هم در صورت قبولی 134 هزار تومان پرداخت خواهد شد.

باقر زاده به آخرین سرشماری که در سال 90 صورت گرفته اشاره کرد و افزود: بر اساس این سرشماری سه میلیون و 456 هزار نفر بی سواد مطلق در کشور شناسایی و در دو سال اخیر تعداد زیادی از آنان با سواد شدند و تنها866 هزار نفر اقدامی برای سواد دار شدن نکردند.

وی افزود: در سال 55 بیش از 35 در صد کشور بی سواد بودند که در حال حاضر این رقم با افزایش دو برابری جمعیت به حدود 5 درصد رسیده و در بعضی از استان ها هم کمتر از 3 درصد است.

معاون سواد آموزی اداره کل آموزش وپرورش استان فارس هم در این همایش از کسب رتبه نخست استان فارس در آخرین نظرسنجی نهضت سواد آموزی در کشور خبر داد و  گفت: در سال های 93 و 94 حدود 70 هزار بی سواد در استان فارس شناسایی ودر حال باسواد شدن هستند .
به گفته ملک پور، شهرستان های داراب ،ارسنجان و بخش کام فیروز به ترتیب در باسواد کردن بی سوادان رتبه های اول تا سوم استان فارس را به خود اختصاص داده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار